پیام های ناپدید شونده WhatsApp همیشه از دید کاربر محو نمی مانند


امید دلیری 13 آبان 1399 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

WhatsApp در حال آماده سازی ویژگی جدیدی در برنامه پیام رسان خود به نام پیام های ناپدید شونده است

با این که به نظر می رسد تمرکز این ویژگی بر روی حریم شخصی می باشد ، اما تضمین نمی کند

که پیام ها پس از محو شدن در مکالمه ، به حالت دیگری وجود نداشته باشند ( اشاره به پیام This Message was deleted ).

نیاز به پنهان کاری یا برقراری ارتباطات حاوی اطلاعات حساس با دیگران باعث شده است که برخی از برنامه ها پیام های خود مخرب ایجاد کنند ، ارتباطاتی که در آن محتوای پیام حذف می شود یا در غیر این صورت در یک بازه زمانی مشخص غیرقابل خواندن می شود.

در یک پست پشتیبانی ، WhatsApp می گوید پیام های ناپدید شونده محدودیت هایی دارند. این ویژگی به کاربران این امکان را خواهد داد تا پیام هایی را برای افراد و یا چت های گروهی ارسال کنند که پس از هفت روز از دید کاربر ناپدید شوند.

با این حال ، WhatsApp همچنین می گوید شرایط زیادی وجود دارد که باعث می شوند این ویژگی کار نکند و پیام کاربر حتی پس از پایان هفت روز نیز باقی بماند.

به عنوان مثال ، تغییر تنظیمات و فعال کردن این ویژگی در یک گپ یا چت گروهی بر روی تمام پیام های بعدی مکالمه تأثیر می گذارد ، اما نه بر پیام هایی که قبلاً ارسال یا دریافت شده اند.

همچنین در حالت چت تکی ، هر یک از دو کاربر می تواند این ویژگی را فعال کند ، اما در چت گروهی فقط مدیر گروه می تواند این کار را  انجام دهد.

اگر یک پیام ناپدید شونده در پاسخی نقل شود که ناپدید شونده نباشد ، یا به گپی که ویژگی ناپدید شوندگی آن فعال نیست ارسال شود و اگر از برنامه بیش از مدت هفت روز استفاده نشده باشد ، در قسمت اعلان های دستگاه کاربر قرار می گیرد. همچنین ممکن است پیام ها در نسخه پشتیبان کاربر همچنان وجود داشته باشند ، اما با بازیابی نسخه پشتیبان ، پیام ها حذف می شوند.

اگر ویژگی دخیره خودکار رسانه در گالری فعال باشد از آنجا که رسانه دریافت شده در WhatsApp به طور خودکار در بایگانی عکس کاربر ذخیره می شود ، رسانه در پیام های ناپدید شده مطابق انتظار ناپدید می شود ، اما نسخه ذخیره شده روی تلفن همچنان وجود خواهد داشت.همچنین این ویژگی مانع از فوروارد پیام یا گرفتن اسکرین شات از پیام ، کپی یا ذخیره محتوای آن یا عکس گرفتن از پیام با استفاده از دوربین دستگاه دیگر نمی شود.

به همین دلایل ، WhatsApp اضافه می کند که از پیام های ناپدید شده فقط برای افراد قابل اعتماد استفاده کنید.

WhatsApp به عنوان یکی از قدیمی ترین برنامه های پیام رسان شناخته می شود که رمزگذاری سرتاسر را در مکالمه ها امکان پذیر می سازد و سطح قابل توجهی از حریم خصوصی کاربران را فراهم می کند.

به نظر می رسد ویژگی جدید برداشتی زودگذر از مفهوم حریم خصوصی است ، اما همانطور که گفته شد ، آنطور که باید و شاید خصوصی نیست.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*