آنچه در رویداد One More Thing اپل گذشت


امید دلیری 21 آبان 1399 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

بالاخره سومین رویداد اپل در سال 2020 تحت عنوان One More Thing دیشب برگزار شد که با معرفی رسمی پردازنده قدرتمند اپل سیلیکون یعنی M1 و معرفی محصولاتی از قبیل

MacBook Air، MacBook Pro و Mac mini مجهز به این پردازنده همراه بود و در نهایت با اعلام تاریخ انتشار سیستم عامل macOS Big Sur (12 نوامبر) به اتمام رسید.

نگاهی کوتاه به محصولات معرفی شده :
تراشه M1

 

تراشه M1 دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای است که دارای چهار هسته High-Performance و چهار هسته High-Efficiency است که باوجود اینکه که بازدهی بالایی دارند ، از یک دهم نیرو استفاده می کنند. اپل می گوید که M1 بهترین عملکرد پردازنده را در هر وات ارائه می دهد. M1 دارای گرافیک یکپارچه با پردازنده گرافیکی حداکثر هشت هسته است که اپل می گوید M1 دارای سریعترین گرافیک یکپارچه جهان است. این تراشه همچنین حاوی یک موتور نیورال شش هسته ای است که می تواند 11 تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند ، همچنین دارای ویژگی Apple’s Secure Enclave که امنیت بالایی را تامین می کند و یک کنترل کننده ذخیره سازی با عملکرد بالا است.تراشه M1 می تواند تا 3.5 برابر عملکرد پردازنده سریعتر ، عملکرد GPU تا شش برابر سریعتر و یادگیری ماشین تا 15 برابر سریعتر ارائه دهد اما با همه این ها می تواند دوام باتری را تا 2 برابر بیشتر از مک های نسل قبلی افرایش دهد. M1 با همان فرآیند پنج نانومتری تراشه A14 Bionic ساخته شده و از Thunderbolt 3 و USB 4 پشتیبانی می کند.

 

MacBook Air جدید

 

MacBook Pro جدید

 

اپل MacBook Pro جدید با صفحه نمایش 13 اینچی را معرفی کرد که مجهز به تراشه M1 با پردازنده گرافیکی یکپارچه است و اولین MacBook Pro اپل سیلیکون جایگزین مدل پایین رده 13 اینچی اینتل است . همانطور که گفتیم تراشه M1 اپل دارای پردازنده مرکزی 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 8 هسته ای دارای یک موتور نیورال16 هسته ای است که باعث می شود سیستم خنک کننده فعال MacBook Pro تا 2.8 برابر سریعتر از نسل قبلی عمل کند و این باعث می شود 3 برابر سریعتر از لپ تاپ پرفروش ویندوز در کلاس خود باشد و می توان گفت مک بوک پرو 13 اینچی جدید اکنون سریعترین نوت بوک فشرده حرفه ای جهان است . با این مک می توانید حداکثر 17 ساعت وبگردی و حداکثر 20 ساعت فیلم ببینید که دو برابر بیشتر از عمر باتری در نسل قبلی است و این باعث می شود که این محصول ، ببیشترین عمر باتری را در مک بوک ها داشته باشد. از دیگر ویژگی های MacBook Pro جدید می توان به وای فای 6 ، میکروفون با کیفیت استودیویی و دارا بودن دو پورت Thunderbolt با پشتیبانی USB 4 اشاره کرد . شروع قیمت این محصول از 1299 دلار می باشد.

Mac Mini

 

اپل Mac mini جدید را معرفی کرد ، یکی دیگر از محصولات جدید که از تراشه M1 جدید این شرکت با گرافیک یکپارچه بهره می برد. به لطف تراشه M1 ، پردازنده مرکزی 8 هسته ای Mac mini عملکرد سریعتری نسبت به نسل قبلی دارد. به طور خاص ، اپل می گوید که ‌Mac mini مجهز به M1 قادر است کد را در Xcode تا سه برابر سریعتر کامپایل کند ، یک بازی فشرده گرافیکی را تا چهار برابر فریم ریت بالاتر انجام دهد.همچنین دارای طراحی حرارتی پیشرفته ای برای حفظ عملکرد است که به آن اجازه می دهد تا خنک و ساکت بماند.از دیگر ویژگی های Mac mini می توان پشتیبانی از دو نمایشگر ، وای فای 6 و دارا بودن پورت Thunderbolt با پشتیبانی USB 4 اشاره کرد. شروع قیمت Mac mini با حافظه 256 گیگ از 699 دلار و حافظه 512 گیگ از 899 دلار می باشد.

 

و در نهایت macOS Big Sur

 

در انتهای رویداد One More Thing اپل تاریخ انتشار macOS Big Sur را 12 نوامبر اعلام کرد.از ویژگی های این سیستم عامل می توان پنجره های سبک تر با شفافیت بیشتر ، بهبود یافتن نرم افزار های اصلی اپل مثل سافاری و Maps ، اضافه شدن Listen Now به اپل موزیک، اضافه شدن یک نوار منوی به روز شده با دسترسی به مرکز کنترل قابل که شامل Wi-Fi ، بلوتوث و کنترل های AirDrop ، روشنایی صفحه کلید ، مزاحم نشوید ، حالت تاریک ، سطح صدا و موارد دیگری را نام برد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*