دوربین آیفون 12Pro اکنون رتبه اول در سری آیفون و رتبه چهارم را در بین گوشی های پرچمدار دارد


امید دلیری 24 آبان 1399 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

آیفون 12Pro در بین 5 گوشی هوشمند برتر از نظر دوربین قرار گرفته و در تست های DXOMark به علت عملکرد ثابت و نقاط قوت فوکوس خودکار موفق به شکست دادن آیفون 11Pro Max شده است.

DXOMark یک پلت فرم رتبه بندی دوربین است با انجام تست های سازگار در دوربین گوشی های مختلف ، لیستی از بهترین دوربین های گوشی های هوشمند را تهیه می کند. آیفون 12 پرو در مجموع 128 امتیاز کسب کرده است که این امتیاز از 135 تست عکس و 112 تست ویدئو حاصل می شود که این گوشی را در رده 4 بهترین دوربین گوشی های هوشمند قرار می دهد. بزرگترین نارضایتی DXOMark مربوط به عدم وجود لنز بزرگنمایی بهتر و مصنوعی به نظر رسیدن جزئیات در برخی از شرایط نوری است. اضافه شدن Dolby Vision به فیلم برداری و بهبود ثبات ، آیفون 12Pro را به یکی از بهترین تلفن های هوشمند برای ضبط فیلم تبدیل کرده است.انجام این تست ها توسط مهندسان DXOMark اینگونه است آن ها با استفاده از تنظیمات پیش فرض دوربین ، بیش از 3000 عکس و بیش از 2.5 ساعت فیلم را در محیط های مختلف کنترل شده ، در صحنه های طبیعی داخلی و خارجی ضبط و ارزیابی می کنند.

نوردهی فوکوس خودکار و کنتراست دوربین آیفون 12Pro

دوربین آیفون 12Pro در اکثر شرایط عملکرد خوبی دارد ، اما DXOMark مشکلات مربوط به کاهش سایه ها و Highlights را خاطرنشان می کند.آیفون برای حفظ پس زمینه در عکس هایی که در فضای باز و محیط بیرون انداخته می شوند ، پیش زمینه را کمتر نشان می دهد.همین امر منجر به قطع سایه در سوژه ها می شود. DXOMark همچنین محدوده دینامیکی محدودی را در شرایط کم نور گزارش می کند که منجر به بریدگی Highlights و از دست دادن جزئیات می شود.

 

مقایسه نوردهی فوکوس خودکار دوربین آیفون 12Pro مشکلات مربوط به کاهش سایه ها و Highlights

 

رنگ دوربین آیفون 12Pro

دوربین آیفون 12Pro از نظر رنگ به خوبی عمل می کند و به طور کلی دقیق است.با این حال برخی از شرایط بیرونی باعث تابیده شدن طیف رنگی آبی یا سبز در بالای عکس می شود. در مثال ارائه شده ، دوربین آیفون از رنگ آبی قوی برخوردار است در حالی که Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G دارای رندر رنگی ثابت تری است.

 

مقایسه دوربین آیفون 12Pro  نظر رنگ که به خوبی عمل می کند و به طور کلی دقیق است

 

فوکوس خودکار

DXOMark می گوید LiDAR فوکوس خودکار را بسیار سریع و دقیق می کند. در همه شرایط نوری ، دوربین آیفون به طور مداوم قادر به شناسایی موضوع و فوکوس حتی در شرایط دشوار است. وقتی دوربین آیفون با سایر مدل ها مقایسه می شود ، به طور مداوم حدود 400 ms در مقابل Galaxy Note20 Ultra 5G با 800 ms تمرکز می کند و Huawei P40 Pro با محدوده ای بین 900  و 1400 ms است.

عملکرد فوکوس خودکاردوربین آیفون 12Pro در مقایسه با بقیه پرچمدارها. LiDAR فوکوس خودکار را بسیار سریع و دقیق می کند

این آزمایش برای پوشش دادن ویژگی های کمتر مطلوب دوربین آیفون انجام شده است.کاهش نویز ضعیف در برخی صحنه ها و کمی مصنوعی به نظر رسیدن جزئیات در موقعیت های مختلف مشاهده شده است. DXOMark اشاره می کند که قدرت لنز تله فوتو 2X در مقایسه با سایر تلفن های هوشمند کافی نیست ، اما دقت و سرعت این تفاوت را جبران می کند. امتیاز ویدئو نشان می دهد که دوربین آیفون در همه شرایط نوری عملکرد خوبی دارد و ضبط فیلم HDR به شما کمک می کند. رنگ ویدئو دقیقاً با رنگ پوست طبیعی و سطح سر و صدای مناسب ارائه می شود.اگرچه آیفون 12 پرو در سال 2020 بهترین دوربین را ندارد اما در اکثر تست ها آیفون 11Pro Max را پشت سر می گذارد و در لیست پنج دوربین برتر DXOMark قرار می گیرد. DXOMark خاطرنشان می کند که بررسی دوربین آیفون 12Pro Max برای مقاله آینده برنامه ریزی شده است.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*