عملکرد گرافیکی تراشه M1،کارت گرافیک های GeForce GTX 1050 Ti و Radeon RX 560 را شکست می دهد


امید دلیری 26 آبان 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

عملکرد گرافیکی تراشه M1،کارت گرافیک های GeForce GTX 1050 Ti و Radeon RX 560 را شکست می دهد. طبق گفته اپل ، پردازنده گرافیکی هشت هسته ای M1 به طور همزمان می تواند نزدیک به 25000 دستور و فرآیند را کنترل کند و حداکثر 2.6 ترافلاپ را تولید کند (ترافلاپ یا TFLOP مخفف عبارت teraflop ، روشی برای محاسبه ی قدرت سخت افزاری کامپیوتر) این همان مقدار ترافلاپی است که کارت گرافیک Radeon RX 560 تولید می کند که با اختلاف کمی از کارت گرافیک GeForce GTX 1650 با تولید 2.9 ترافلاپ پایین تر است. معیارهای GFXBench 5.0 تحت Metal API اپل مورد آزمایش قرار گرفتند.

این آزمایش ها نشان می دهند که عملکرد گرافیکی تراشه M1 با اختلاف کمی عملکرد بهتری نسبت به Nvidia GeForce GTX 1050 Ti و AMD Radeon RX 560 دارد. هنوز معیار محکمی برای GeForce GTX 1650 وجود ندارد تا بتوان آن را مقایسه کرد. شایان ذکر است که معیارهای GFXBench 5.0 ابتدا برای تست موبایل ها ، کارت گرافیک های  GeForce GTX 1050 Ti و Radeon RX 560 GPU و کارت گرافیک های قدیمی تر استفاده شده اند. با این وجود ، تراشه M1 شامل گرافیک یکپارچه است.این واقعیت که می تواند از کارت گرافیک های 75 وات نیز عبور کند چشمگیر است. مقایسه های دقیق تر احتمالاً به زودی با ورود اولین Mac های مجهز به M1 به بازار و تحویل آن ها به مشتریان در این هفته انجام خواهد شد.

همانطور که قبلا در کنفرانس One More Thing گفته شد ، تراشه M1 دارای پردازنده مرکزی هشت هسته ای است. این پردارزنده دارای چهار هسته High-Performance و چهار هسته High-Efficiency است.باوجود اینکه که بازدهی بالایی دارند ، از یک دهم نیرو استفاده می کنند. تراشه M1 دارای گرافیک یکپارچه با پردازنده گرافیکی حداکثر هشت هسته است که اپل می گوید تراشه M1 دارای سریعترین گرافیک یکپارچه جهان است.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*