مک های مبتنی بر تراشه M1 با کمک آداپتورهای DisplayPort قادر به اجرا در شش نمایشگر هستند


امید دلیری 4 آذر 1399 دقیقه مطالعه
iOS 14

مک های مبتنی بر تراشه M1 قادر به اجرا در شش نمایشگر هستند

طبق گفته Ruslan Tulupov یوتوبر معروف ، مک های مبتنی بر تراشه M1 با کمک آداپتورهای DisplayPort قادر به اجرا در شش نمایشگر هستند. مک مینی بر روی 6 نمایشگر و مک بوک Air و مک بوک Pro بر روی 5 نمایشگر می توانند اجرا شوند.این تعداد از محدودیت های مشخص شده اپل برای تعداد نمایشگرهای مک مینی بیشتر است.

البته مک های مبتنی بر تراشه M1 به طور پیش فرض قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای خارجی به اندازه نسل قبلی مبتنی بر Intel نیستند.

مک بوک Air مبتنی بر پردازنده اینتل می تواند در یک نمایشگر 6K. یا 5K یا حداکثر دو نمایشگر 4K اجرا شود.

مک بوک Pro بر پردازنده می تواند در یک نمایشگر 5K یا حداکثر دو نمایشگر 4K اجرا شود.

مک مینی مبتنی بر بر پردازنده اینتل می تواند در سه نمایشگر 4K. یا یک نمایشگر 5K و دیگری 4K اجرا شود.

اپل می گوید که مک بوک Air و مک بوک Pro می توانند یک در یک نمایشگر با رزولوشن 6K اجرا شوند. مک مینی می تواند یک در یک نمایشگر با رزولوشن 6K از طریق پورت. Thunderbolt و یک نمایشگر با رزولوشن 4K از طریق پورت HDMI 2.0 اجرا شود. این یعنی مک های مبتنی بر تراشه M1 می تواند در یک نمایشگر کمتر از نسل قبلی اجرا شوند.


با این حال ، Tulupov می گوید که می توان با استفاده از یک راه حل ، این مشکل را حل کرد.با اسفاده از آداپتورهای DisplayPort و نرم افزار DisplayLink برای درایو نمایشگرها.می توان مک مینی را بر روی 6 نمایشگر و مک بوک Air و مک بوک Pro را بر روی 5 نمایشگر اجرا کرد.
Tulupov ترکیبی از نمایشگرهای 4K تا 1080p استفاده کرد. زیرا پورت های Thunderbolt مک، پهنای باند کافی برای اجرای همزمان 6 نمایشگر 4K با وضوح کامل را ندارند.

این راه حل می تواند برای کاربرانی که از محدودیت های مشخص شده اپل برای تعداد نمایشگرها راضی نیستند بسیار مفید باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*