اپل به دنبال تأمین کننده دوربین تاشو برای بهبود زوم دوربین آیفون است


امید دلیری 10 آذر 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل به دنبال تأمین کننده دوربین تاشو برای بهبود زوم دوربین آیفون است

زوم دوربین آیفون ممکن است بدون نیاز به افزایش اندازه دوربین بهبود یابد.از این جهت اپل به دنبال تأمین کننده دوربین تاشو برای بهبود زوم دوربین آیفون های آینده است.با توجه به محدودیت های اندازه تلفن های هوشمند ، طراحی دوربینی که ویژگی های بهتری ارائه دهد و در عین حال دارای حداقل اندازه باشد دشوار است. برخی از ویژگی ها مانند زوم پیشرفته ، فضای بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر ارائه می شود نیاز دارد.اما ممکن است در آیفون آینده اینگونه نباشد.

به گفته ETNews اپل مایل است مثل آیفون 12Pro سیستم دوربین سه گانه را در آیفون های آینده قرار دهد.اما حداقل یکی از لنزها مبتنی بر تکنولوژی دوربین تاشو است.
ساختار دوربین تاشو به جای اینکه یک خط دید مستقیم بین حسگر و سوژه از طریق لنزها باشد ، به آینه یا منشور وسط لنز متکی است. این ساختار تنظیم نور را 90 درجه منعکس می کند. در واقع مانند بخشی از پریسکوپ کار می کند و زاویه دید سنسور را تغییر می دهد.

در واقع این ویژگی باعث می شود برای بهبود دوربین از طول و عرض بدنه آیفون استفاده شود.در نتیجه لازم نیست حتما همه چیز در قسمت برجسته دوربین قرار گیرد و باعث ضخامت بدنه گوشی شود.همچنین این ویژگی می تواند امکان زوم نوری پیشرفته را فراهم کند. که البته برای افزایش زوم و فوکوس روی سوژه ، نیاز به تنظیم فاصله بین لنزها و سنسور دارد.

همکاری با سامسونگ

این طرح توسط سامسونگ در Galaxy S20 Ultra و همچنین Sunny Optical Technology در چین استفاده شده است. برخی فکر می کنند که رابطه بین اپل و سامسونگ برای تأمین قطعات آیفون می تواند به این دو شرکت کمک کند تا همکاری خود را در زمینه دوربین گسترش دهند.تصور می شود که اپل ممکن است مجبور شود مستقیماً به سامسونگ نگاه کند.زیرا حق ثبت اختراعات دوربین تاشو  در سال 2019 توسط سامسونگ خریداری شد.

با این حال ، برخی از ناظران صنعت احتمال می دهند که سامسونگ برای ارائه ویژگی های مبتنی بر دوربین تاشو برای تلفن های هوشمند خود با اپل همکاری نکنند و رقیب اصلی خود را از دسترسی به این تکنولوژی محروم کنند.جستجو برای تأمین کننده دوربین تاشو ممکن است باعث ایجاد مشکل در سایر تأمین کنندگان حال حاضر ماژول دوربین اپل از جمله LG Innotek ، Sharp و O-Film شود.

اپل مدتی است روی مونتاژهای لنزهای شبیه پریسکوپ کار می کند و چندین حق ثبت اختراع برای سیستم لنزهای تاشو دارد.هرچند هنوز هیچ یک از حق ثبت اختراع خود را عملی نکرده است. دیدن آیفون با لنز دوربین تاشو ، ممکن است طی چند سال آینده باشد. تحلیلگر Ming-Chi Kuo در ماه جولای اظهار داشت که اپل در حال صحبت با Semco و Largan + Alps / Minebea برای مونتاژ و سازوکارهای لنز است و به طور بالقوه آیفون مبتنی بر این تکنولوژی را تا سال 2022  وارد بازار می کند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*