اپل در حال توسعه سرویس اشتراک پادکست برای رقابت بهتر با Spotify می باشد


امید دلیری 26 دی 1399 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

بر اساس گزارش The Information ، اپل در حال راه اندازی سرویس اشتراکی جدیدی است که روی پادکست ها متمرکز باشد. این سرویس رایگان نیست و هزینه گوش دادن به پادکست را از کاربران می گیرد.

با ایجاد یک سرویس پادکست پولی ، اپل می تواند سازندگان پادکست را با قول درآمد بیشتر فریب دهد.همچنین می تواند آنها را از سرویس های دیگر مانند Spotify ، SiriusXM و آمازون به سمت خود بیاورد. اپل مدت هاست که از اپلکیشن محبوب پادکست برخوردار است و سرویس توزیع پادکست را در سیستم عامل های Mac و iOS خود حفظ کرده است.اما اپل تا به امروز درآمدی از این طریق کسب نکرده است. در طی چند سال گذشته ، بازار پادکست رشد کرده است.رقبای اپل مانند Spotify نام های اصلی زیادی را در صنعت پادکست به وجود آورده اند.این موضوع منجر تثبیت آن ها در بین سایر سرویس های اشتراک پادکست شده است.

Spotify حدود 800 میلیون دلار برای خرید شرکتهای پادکست مانند Gimlet Media و The Ringer و همچنین کسب امتیاز پادکستهای معروف مانند The Joe Rogan Experience هزینه کرده است. در آینده ، بسیاری از پادکست ها ممکن است مختص سیستم عامل های خاص باشند.همچنین ممکن است با هزینه اشتراک همراه باشند و اپل می تواند خود را به عنوان یکی از اولین شرکت هایی که دارای خدمات پادکست اختصاصی است ، معرفی کند.

اپل در سال های اخیر تلاش های زیادی برای پادکست اختصاصی خود انجام داده است. شایعات وبسایت Bloomberg حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی پادکست های اصلی است که به طور انحصاری برای اپلیکیشن Podcasts خواهند بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*