اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.3 را متوقف کرد


امید دلیری 15 بهمن 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.3 را متوقف کرد. به این ترتیب کاربران دیگر قادر به نصب سیستم عامل قدیمی تر نیستند. این اقدام اپل یک هفته پس از انتشار iOS 14.4 صورت گرفت.رفع آسیب پذیری امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های این به روزرسانی بود.از دیگر ویژگی های به روزرسانی جدید اپل می توان این موارد را نام برد.پشتیبانی از کدهای QR کوچکتر هنگام اسکن کد QR با دوربین.تنظیماتی برای دستگاه بلوتوث جانبی.هشدارهای اصالت دوربین آیفون های سری 12.سازگاری با قابلیت جدید HomePod mini.همچنین مشکلات iOS قبلی مثل مصنوعی بودن عکس های گرفته شده با آیفون 12Pro ، مشکلات ویجت اپلیکیشن Fitness و … برطرف شدند.

اپل پس از انتشار iOS جدید ، بخشی از پشتیبانی کدنویسی سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. به این ترتیب کاربران در برابر افراد و اپلیکیشن هایی که سعی در نفوذ به حریم شخصی و سرقت اطلاعات دارند ، محافظت می شوند. علاوه بر امنیت ، جلوگیری از نصب سیستم عامل قدیمی باعث می شود تا اپل بتواند دستگاه های بیشتری را روی جدیدترین iOS نگه دارد.

اپل روز دوشنبه اولین نسخه بتا iOS 14.5 را توسعه دهدگان منتشر کرد. در به روزرسانی آینده تعدادی از ویژگی های جدید وجود خواهند داشت. از جمله توانایی باز کردن قفل آیفون با ساعت اپل در هنگام شناسایی ماسک کاربر توسط Face ID. ، اشتراک گذاری حساب Apple Card ، پشتیبانی از جدیدترین نسل دسته کنسول بازی ، 5G جهانی برای آیفون های دو سیم کارت و نشان دادن بارش باران در ساعات بعدی در اپلیکیشن Weather برای کاربران انگلیس و ایرلند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*