قابلیت های جدید iOS 14.5


امید دلیری 16 بهمن 1399 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

با انتشار نسخه آزمایشی iOS 14.5 برای توسعه دهندگان ، قابلیت های جدید این نسخه مشخص شد. به روزرسانی ها معمولاً شامل تعدادی تغییر هستند.اما به نظر می رسد iOS 14.5 و iPadOS 14.5 شامل تغییرات بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود می شوند.

تغییرات اصلی

اولین تغییر اساسی iOS 14.5 ، افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی است. اپل اپلیکیشن ها را مجبور به گرفتن اجازه از کاربر قبل از استفاده از شناسه تبلیغاتی دستگاه او می کند. از آن جایی که این مکانیزم در به روزرسانی قبلی اجرا شده بود ، به روزرسانی جدید حریم خصوصی را اجباری می کند. اگر کاربر به اپلیکیشن اجازه ردیابی ندهد ، iOS از دسترسی آن اپلیکیشن به شناسه تبلیغاتی منحصر به فرد دستگاه (IDFA) جلوگیری می کند.

پشتیبانی از دسته کنسول های PlayStation 5 و Xbox Series X از دیگر قابلیت های iOS 14.5 است. در نسخه های آزمایشی قبلی هم این موضوع مطرح شده بود. حتی دکمه Share دسته PlayStation 5 هم کار می کند. با استفاده از آن می توانید از صفحه هم عکس و هم فیلم بگیرید. این دکمه و همچنین سایر دکمه ها را می توان در تنظیمات سفارشی سازی کرد.

باز شدن قفل آیفون با استفاده از ساعت اپل یکی از مهم ترین قابلیت های iOS 14.5 می باشد.طی شیوع ویروس Covid-19 و استفاده از ماسک ، کاربران هنگام باز کردن قفل گوشی از طریق Face ID با مشکلاتی روبرو می شوند. این مشکلات باعث شدند کاربران به جای استفاده از Face ID مجبور به وارد کرد رمز عبور شوند. حال با استفاده از این به روزرسانی و به روزرسانی watchOS 7.5 ، کاربران با استفاده از ساعت اپل می توانند قفل آیفون های خود را باز کنند. این به روزرسانی از ساعت اپل به عنوان یک وسیله اضافی برای تأیید کاربر استفاده می کند.این قابلیت شامل بازخورد لمسی و همچنین امکان قفل مجدد گوشی در صورت لزوم است.

تغییرات دیگر

علاوه بر این ها قابلیت های دیگری هم در iOS 14.5 مشاهده شده است.کاربران می توانند از Siri بخواهند که برای آنها با اورژانس تماس بگیرد. پشتیبانی جهانی دو سیم کارت 5G .کاربران اپلیکیشن +Apple Fitness می توانند محتوای خود را از طریق AirPlay 2 از آیفون به تلویزیون منتقل و پخش کنند. قسمت جست و جوی اپلیکیشن News مستقل شده است. اپلیکیشن Music دارای بخش جدید Made For You شده است. قسمت به روزرسانی نرم افزار در بخش تنظیمات با طراحی زیبا و ساده و یک علامت تیک سبز کوچک مجدداً طراحی شده تا نشان دهد شما به روز هستید. اپلیکیشن Podcast با ظاهری جدید به روز شده است.

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*