اپل بار دیگر نصب جانبی اپلیکیشن های iOS در مک های M1 را ممنوع کرد


امید دلیری 23 بهمن 1399 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل بار دیگر نصب جانبی اپلیکیشن های iOS در مک های M1 را ممنوع کرد.اپل در جدیدترین نسخه macOS Big Sur ، امکان انجام این کار را به کاربران نمی دهد.

این غول فناوری برای اولین بار در ماه ژانویه از طریق محافظت از سرور ، نصب دستی اپلیکیشن های iOS و iPadOS را ممنوع کرد. بر اساس گزارش 9to5Mac ، آخرین نسخه Big Sur 11.2 که هفته گذشته منتشر شد ، دوباره بلاک از طریق سرور را فعال می کند.تراشه M1 اپل با تراشه سیلیکون سری A این شرکت مشترک است.این موضوع نصب اپلیکیشن های iOS روی سیستم عامل دسکتاپ را ساده می کند.

کاربرانی که مشتاق دسترسی به اپلیکیشن های معروف iOS مانند Facebook ، Instagram. و Netflix در macOS هستند ، راهکاری را برای بارگیری و نصب فایل های IPA کشف کردند. البته محدودیت سرور اپل این روند را بی اثر می کند. اکنون اقدام برای نصب فایل IPA باعث ایجاد یک پیام هشدار می شود.هشدار ارسالی می گوید : این برنامه قابل نصب نیست زیرا توسعه دهنده قصد اجرای آن در این سیستم عامل را نداشته است. اپل توضیح رسمی در مورد نصب اپلیکیشن های iOS در مک های M1 منتشر نکرده است .اگرچه به نظر می رسد سیاست جدید علیه چنین اقدامی دائمی است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*