انتظار می رود سری آیفون 13 از مودم Snapdragon X60 کوالکام با 5G پیشرفته استفاده کند


امید دلیری 7 اسفند 1399 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

انتظار می رود سری آیفون 13 از مودم Snapdragon X60 کوالکام با 5G پیشرفته استفاده کند.به گفته DigiTimes ، نسل جدید آیفون 13 از مودم Snapdragon X60 5G کوالکام استفاده خواهد کرد.سامسونگ قرار است این تراشه را یرای اپل تولید کند.همچنین این نشریه چندی پیش گفته بود نسل جدید آیپد Pro از 5G و mmWave پشتیبانی خواهند کرد.

Snapdragon X60 با فرایند 5 نانومتری ساخته شده است.در صورتی که مودم Snapdragon X55 با فرایند 5 نانومتری در مدل های آیفون 12 استفاده شده است.در نتیجه Snapdragon X60 بهره وری بیشتر با مصرف برق کمتر فراهم می کند. این ویژگی می تواند عمر باتری را بیشتر کند. با استفاده از مودم X60 ، سری آیفون 13 همچنین می توانند داده های 5G را از دو باند mmWave و sub-6GHz به طور هم زمان جمع کنند.به این ترتیب به ترکیبی مطلوب از پوشش شبکه با سرعت بالا و تأخیر کم دست می یابند.

mmWave مجموعه ای از فرکانس های 5G است که با سرعت فوق العاده سریع در مسافت های کوتاه ارسال و دریافت می شود.این امر برای مناطق متراکم شهری مناسب است. پشتیبانی mmWave در مدل های آیفون 12 محدود به ایالات متحده است.اما شایعات حاکی از آن است که سری آیفون 13 ممکن است از mmWave در کشورهای دیگر هم پشتیبانی کند.

در سال 2019 ، اپل و کوالکام یک نبرد حقوقی را حل کردند و به توافق نامه چند ساله ی تأمین تراشه رسیدند.این امر راه را برای استفاده اپل از مودم های 5G کوالکام هموار کرد. یک سند موجود در دادگاه از این توافق نامه نشان داد که اپل به احتمال زیاد از مودم X60 برای آیفون های 2021 استفاده می کند. مودم Snapdragon X65 هم اخیراً اعلام شد که در آیفون های 2022 استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*