نبود نظم و آشوب در شرکت سازنده دلیل اصلی عدم عرضه‌ Dying Light 2


Matin 17 اسفند 1399 4 دقیقه مطالعه
iOS 14

Dying Light 2 از زمان عرضه خود در سال 2018 با مشکلات زیادی روبرو شده است.  سازنده آن Techland وعده‌های ‌زیادی در مورد اینکه تصمیم بازیکنان تاثیر زیادی در داستان بازی دارد، داده است. این ویژگی بازی باعث می‌شود که شما تمایل زیادی به چند بار بازی کردن این بازی دارید. عرضه این بازی قرار بود در بهار سال 2020 باشد اما این بازی نه تنها عرضه نشد بلکه تاریخ عرضه جدید هم اعلام نکردند. یکی از دلایل عدم عرضه‌ Dying Light 2 به علت از دست رفتن نویسنده اصلی آن پاول سلینگر بود. وی در اوایل سال جاری از این استودیو بعد از 20 سال جدا شد.

مشکل اصلی رفتار استبدادی رئیس شرکت است

گزارشات جدید از Techland نشان دهنده این است که این مشکلات بیشتر در اثر رفتار استبدادی مدیر این شرکت پاوِل مارچِوکا است.  مصاحبه با 10 تن از کارکنان حال حاضر و قدیمی این شرکت به این نتایج منتهی شد. اول که این شرکت روی مشاورهای خارجی بسیار متمرکز است (البته به نظر آن‌ها بیشتر بی‌توجهی می‌شود). این افراد تجربه زیادی در صنعت بازی نداشته و لیاقت کافی را ندارند. دوم مشکلات تولید و همینطور گردش مالی نامناسب کارکنان. از طرفی وجود چندین مدیر کوچک که به عنوان نوعی جاسوس در بین کارکنان عمل می‌کنند، باعث شده تا «دید منسجم» این شرکت از بین برود.

یکی از منابع می‌گوید:

Techland سابقه زیادی در استخدام افرادی که با امید بسیاری استخدام می‌شوند ولی کار خاصی نمی‌کنند، دارد. یکی از این موارد استخدام طراح مارک آلبینِت است. کسی که در گذشته برای یوبی‌سافت کار می‌کرده و قرار بود طریقه طراحی در این استودیو را عوض کند. حتی او که با 30 سال سابقه نتوانست بر مدیریت بالای خود غلبه کند.

از یکی دیگر از منابع شنیده شده است که استخدام افراد غریبه با قوانینی کمپانی بسیار ضرر رسانده‌است. از طرفی که این افراد پس از مدتی اخراج می شوند و یا استعفا می‌دهند این مشکل بیشتر این شرکت را عذاب می‌دهد. وی می‌گوید: «اگر می‌خواهید در Techland کار کنید باید مطیع باشید.»

Dying Light 2

عامل دیگر عدم عرضه‌ Dying Light 2؛ تکنولوژی داخلی

به نظر برخی دیگر از کارکنان  فشار شرکت بر استفاده از تکنولوژی داخلی شرکت از عوامل مانع پیشرفت این پروژه است.  Dying Light از موتور سه بعدی ساخت همین شرکت به نام Chrome Engine استفاده می‌کند. اما بعد از انتشار آن مدیر این شرکت در آن زمان آقای پاول ظاوودنی در نظر داشت تا بازی بعدی با موتورهای بیشتر استفاده شده مثل Unity یا Unreal استفاده شود.  اما مدیر حال حاضر مارچوکا اصرار بر تولید این بازی بر Chrome Engine 6 دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*