اپل صفحه جدیدی در وب سایت خود در رابطه با حریم خصوصی راه اندازی کرد


امید دلیری 24 اسفند 1399 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل صفحه جدیدی در وب سایت خود در رابطه با حریم خصوصی راه اندازی کرد. در این صفحه جدید ، تمام روشهای جمع آوری اطلاعات و سیاست های اپلیکیشن های اپل ذکر شده است.

صفحه جدید حریم خصوصی ، اطلاعات حریم خصوصی اپلیکیشن های انحصاری اپل را نشان می دهد. اگرچه این اطلاعات قبلاً در App Store در دسترس بود. اما صفحه جدید کار کاربران را آسان تر می کند. اکنون کاربران می توانند به طور دقیق نحوه جمع آوری یا استفاده اپلیکیشن های اپل از اطلاعات خود را مطالعه کنند. یک به یک اپلیکیشن های اپل در این صفحه قرار دارند.  از ابزارهای توسعه دهنده مانند Xcode گرفته تا برنامه هایی مانند Numbers و Pages.

اپل خاطرنشان کرد که در هیچ یک از اپلیکیشن های خود ، کاربران را ردیابی نمی کند. این شرکت می گوید این اقدام به این دلیل است که اپل از استاندارد بیشتری نسبت به توسعه دهندگان شخص ثالث در App Store برخوردار است. لیست اپلیکیشن ها ممکن است طولانی تر از انتظار برخی از افراد باشد. این به این دلیل است که نسخه های مختلف اپلیکیشن ها مانند GarageBand لیست خاص خود را دارند. در این لیست حتی اطلاعات مربوط به حریم خصوصی App Store نیز وجود دارد.

اپل برای اولین بار برچسب های حریم خصوصی App Store خود را در دسامبر سال 2020 راه اندازی کرد. این شرکت از آن زمان ، همه توسعه دهندگان را ملزم به ارسال اطلاعات قبل از تأیید  یا به روزرسانی اپلیکیشن کرده است. مثلاً گوگل به تازگی اپلیکیشن های Google Calendar و Google Docs را به روز کرد. این ویژگی فقط بخشی از فشارهای گسترده اپل بر روی حریم خصوصی است. یکی دیگر از این ویژگی ها ، ویژگی جدید شفافیت ردیابی برنامه (ATT) است. قرار است ATT در اوایل بهار راه اندازی شود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*