اپل به توسعه دهندگان یادآوری کرد که برای ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن آماده شوند


امید دلیری 17 فروردین 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل به توسعه دهندگان یادآوری کرد که قبل از انتشار iOS 14.5،برای شفافیت ردیابی اپلیکیشن آماده شوند. توسعه دهندگان برای راه اندازی ویژگی حفظ حریم خصوصی در iOS 14.5 ، iPadOS 14.5 و tvOS 14.5 ، اپلیکیشن های خود را به روز کنند. این ویژگی در پنجمین نسخه آزمایشی سیستم عامل های اپل هم دیده شده است.

اپل در نظر دارد با راه اندازی ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن ، حریم خصوصی کاربران را افزایش دهد. به این ترتیب همه ی اپلیکیشن ها باید رضایت کاربران را قبل از ردیابی در اپلیکیشن ها و وب سایت ها با استفاده از برچسب Identifier for Advertisers کسب کنند. اپل مخصوصاً از توسعه دهندگان و اپلیکیشن های خود خواسته تا از چارچوب شفافیت ردیابی اپلیکیشن استفاده کنند. اپل روز دوشنبه در اطلاعیه ای گفت : تا زمانی که از کاربر برای فعال کردن ردیابی اجازه نگیرید ، مقدار شناسه تبلیغاتی دستگاه صفر خواهد بود و نمی توانید آنها را ردیابی نکنید

اپل اضافه کرد که سایر حالت های ردیابی مانند نام یا آدرس ایمیل ، باید در برچسب حریم خصوصی اپلیکیشن در App Store اعلام شود. این حالت های ردیابی فقط در صورتی که کاربر اجازه دهد مجاز خواهد بود. همچنین اپل از توسعه دهندگان خواسته است تا به کاربران اطلاع دهند که چرا آنها را ردیابی می کنند. اپل همچنین تکرار کرد که روش های جایگزین شناسایی و ردیابی کاربران مجاز نیست. این شرکت یادآوری کرد که جمع آوری داده های دستگاه مثل اثر انگشت ، همچنان نقض قوانین اپل است.

برخی از شرکت ها روش هایی را برای دور زدن ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن آزمایش کرده اند. به عنوان مثال توسعه دهندگان برنامه های چینی روش های ردیابی اختصاصی را آزمایش کرده اند. با این حال اپل شروع به توقف این روش های دور زدن می کند. 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*