تیم کوک می گوید اپل مخالف تبلیغات دیجیتال نیست


امید دلیری 24 فروردین 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

تیم کوک می گوید اپل مخالف تبلیغات دیجیتال نیست. اپل در iOS ، iPadOS و tvOS 14.5 ، ویژگی جدیدی برای افزایش حریم شخصی قرار داده است. ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن که اپلیکیشن ها را مجبور به دریافت مجوز از کاربر برای ردیابی فعالیت و اهداف تبلیغاتی می کند.

شرط اول اپل ، رعایت حریم خصوصی

پیش از اجرای شفافیت ردیابی اپلیکیشن ، Tim Cook مدیر عامل اپل در مصاحبه Toronto Star با موضوع حفظ حریم خصوصی شرکت کرده است. او به روزنامه کانادایی گفته است که اپل مخالف تبلیغات دیجیتال نیست. او صرفاً معتقد است که کاربران باید شفافیت و کنترل خود را داشته باشند. این موضوع مرتبط با ردیابی توسط اپلیکیشن ها برای اهداف تبلیغاتی هم می باشد.

تیم کوک می گوید ما مخالف تبلیغات دیجیتال نیستیم. من فکر می کنم تبلیغات دیجیتال در هر شرایطی رشد خواهند کرد. زیرا رفته رفته بیشتر زمان کاربران در اینترنت سپری می شود. همچنین رفته رفته کاربران زمان کمتری را صرف تماشای تلویزیون های خطی می کنند. تبلیغات دیجیتال در هر شرایطی نتیجه خوبی خواهند داشت. سوال این است که آیا ما اجازه می دهیم این پروفایل های تبلیغاتی بدون رضایت شما وجود داشته باشند؟

از تیم کوک در مورد برخی از شرکت های بزرگ نظارتی و قمار که سعی در دور زدن شفافیت ردیابی برنامه دارند هم سوال شد. او در جواب گفت که هرگونه اقدامی برای متوقف کردن و عقب راندن آن ها محتمل است. زیرا شرکت ها دیگر نمی توانند کاربران را بدون اطلاع آنها ردیابی کنند. در نتیجه داده های کمتری برای ایجاد پروفایل کاربران جمع آوری می شود. تنها دلیل عقب نشینی شما این است که فکر می کنید داده های کمتری دریافت خواهید کرد. تنها دلیلی که شما داده های کمتری می گیرید این است که مردم آگاهانه تصمیم دارند این کار را نکنند. قبلاً از آنها در مورد این موضوع سوال نشده بود.

تیم کوک اعتقاد دیرینه اپل مبنی بر اینکه حریم خصوصی ، حقوق اساسی انسان است را تکرار کرد. او اظهار عقیده کرد که مقررات مربوط به حفظ حریم خصوصی در سراسر جهان ، درنهایت با سیاست هایی مانند شفافیت ردیابی اپلیکیشن روبرو می شوند. کوک گفت که شفافیت ردیابی اپلیکیشن ، چند هفته دیگر راه اندازی می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*