ضرورت تکنولوژی صدای سه بعدی PS5 در آینده‌ی بازی‌ های ترسناک


Matin 26 فروردین 1400 5 دقیقه مطالعه
iOS 14

کارگردان Resident Evil Village در گفتگوی اخیر خود از تأثیر «اجتناب ناپذیر» تکنولوژی 3D Audio پلی استیشن 5 روی تجربه بازی‌های ترسناک در آینده می‌گوید.

ماه آینده شاهد انتشار جدیدترین نسخه از مجموعه‌ی ترسناک و سبک بقای Resident Evil به نام Village خواهیم بود. در این مدت بارها از تأثیرپذیری هشتمین قسمت این مجموعه اسطوره‌ای از شاخصه‌های برجسته‌ی بازی‌های قدیمی Resident Evil که در موفقیت این مجموعه تأثیر به‌سزایی داشتند، گفته شده است. درست مثل اکثر بازی‌های سبک وحشت، توسعه‌دهندگان Resident Evil Village نیز توجه ویژه‌ای روی تجربه صوتی این بازی برای مخاطبان دارند و یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته، بهره‌مندی از تکنولوژی صدای سه‌بعدی یا 3D Audio کنسول پلی استیشن 5 است. حالا کارگردان این بازی در اظهارات اخیر خود از جذابیت‌های این ویژگی صحبت کرده است.

موریماسا ساتو (Morimasa Sato) کارگردان بازی Resident Evil 8 در مصاحبه با مجله رسمی پلی استیشن به تأثیر «ناگزیر و قطعی» فناوری صدای سه‌بعدی روی آینده‌ی بازی‌های ترسناک پرداخته است. او به قدری تحت تأثیر قابلیت‌های این فناوری قرار گرفته که 3D Audio را یکی از ویژگی‌های کلیدی بازی‌های ترسناک در آینده توصیف می‌کند.

 

ساتو در بخشی از صحبت‌های خود می‌گوید:

«برای یک بازی مثل Resident Evil 8 که ماجراجویی و گشت‌و‌گذار در محیط بازی یکی از ویژگی‌های کلیدی گیم‌پلی آن محسوب می‌شود، 3D Audio می‌تواند به‌طور چشمگیری تأثیرگذار باشد. شاید در دموی Maiden نیز بخشی از این اثرگذاری را احساس کرده باشید. صدای قدم‌های ساکنین قلعه درحالی که از راه‌پله‌ها بالا و پایین می‌روند، یا صدای چیز ناشناسی که از یک انبار تاریک به گوش می‌رسد، می‌توانند در القای حس وحشت قوی‌تر از هر عامل تصویری عمل کنند. میزان تأثیرگذاری فناوری صدای سه‌بعدی در ایجاد یک اتمسفر صوتی قانع‌کننده، فراتر از حد انتظارات من بوده است. در بازی‌های ترسناک، ایجاد حس حضور فارغ از جلوه‌های بصری از اهمیت بالایی برخوردار است؛ لذا فکر می‌کنم که تکنولوژی 3D Audio از این پس به یکی از ضروریات بازی‌های ترسناک در آینده تبدیل خواهد شد.»

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*