اپل ویدئوی جدیدی در مورد جزئیات شفافیت ردیابی اپلیکیشن منتشر کرد


امید دلیری 8 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل ویدئوی جدیدی در مورد جزئیات شفافیت ردیابی اپلیکیشن منتشر کرد. قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن با iOS 14.5 راه اندازی شد. اکنون اپل این ویژگی را در یک ویدئوی تبلیغاتی جدید با موضوع حفظ حریم خصوصی توضیح داده است.

 مجموعه تبلیغات “حریم خصوصی. این آیفون است” چندین جنبه کنترل داده های آیفون مانند Face ID و Safari Tracking Protection را پوشش داده است. ویدئوی جدید ، آخرین محافظت از حریم خصوصی کاربر با نام شفافیت ردیابی اپلیکیشن را توضیح می دهد. چندی پیش این ویژگی که برخی شرکت ها علیه آن تجمع کردند ، به تأخیر افتاد. این تأخیر به منظور فرصت دادن به  توسعه دهندگان و تبلیغ دهندگان برای رعایت سیاست جدید اپل بود. اکنون اپل از تمام اپلیکیشن ها انتظار دارد تا این سیاست را رعایت کنند.

قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن ، در پنجره پیغامی که ظاهر می شود ، به کاربران دو گزینه می دهد. کاربر یا می تواند اجازه ردیابی را بدهد یا ندهد. شرکت ها باید در این پنجره کاربران را متقاعد کنند تا آن ها اجازه ردیابی دهند. در غیر این صورت روش دیگری مجاز نیست. این پنجره فقط پس از نصب به روزرسانی iOS 14.5 نشان داده می شود. کاربرانی که هرگز نمی خواهند از آنها خواسته شود تا ردیابی شوند ، می توانند App Tracking را در تنظیمات غیرفعال کنند. در صورت غیرفعال بودن ، دیگر پیغام اپلیکیشن ها مبنی بر ردیابی ظاهر نمی شود و به طور خودکار ، اجازه ردیابی به آن ها داده نمی شود.

برای غیرفعال کردن پیغام های این ویژگی ، کاربران می توانند وارد Settings و بعد Privacy شوند. سپس گزینه Allow Apps to Request to Track را غیر فعال کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*