حدود 10 هزار اپلیکیشن iOS سریعاً App Tracking Transparency را فعال کرده اند


امید دلیری 11 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

حدود 10 هزار اپلیکیشن iOS سریعاً App Tracking Transparency را فعال کرده اند. بر اساس گزارش جدید ، تقریباً 10 هزار اپلیکیشن iOS درخواست مجوز را برای مطابقت با شفافیت ردیابی اپلیکیشن اتخاذ کرده اند.

به گفته AppFigures تقریباً 10 هزار اپلیکیشن در App Store ، خود را با دستورالعمل های جدید اپل مطالبقت داده اند. اپل با راه اندازی ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن ، حریم خصوصی کاربران را افزایش داده است. به این ترتیب اپلیکیشن ها باید رضایت کاربران را قبل از ردیابی در اپلیکیشن ها کسب کنند. این رضایت با استفاده از برچسب Identifier for Advertisers دریافت می شود. گزارش های اخیر ادعا می کنند که App Store دارای تقریباً دو میلیون اپلیکیشن در فهرست خود است.

نکته قابل توجه این است که بازی ها ، قسمت عمده ای از طرح شفافیت ردیابی اپلیکیشن را تشکیل می دهند. بازی ها 20٪ از کل این طرح را تشکیل می دهند. دسته های دیگر مانند اپلیکیشن های کاربردی ، سرگرمی ، اخبار و خرید ، حدود 6٪ از کل این طرح را تشکیل می دهند. در حالی که اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی ، که به طور عمده با استفاده از تبلیغات برای درآمد متکی هستند ، تقریبا 5٪ سهم دارند.

اپل چندی پیش گفت که سایر حالت های ردیابی مانند نام یا آدرس ایمیل ، باید در برچسب حریم خصوصی اپلیکیشن در App Store اعلام شود. این حالت های ردیابی فقط در صورتی که کاربر اجازه دهد مجاز خواهد بود. همچنین اپل از توسعه دهندگان خواسته است تا به کاربران اطلاع دهند که چرا آنها را ردیابی می کنند. اپل همچنین تکرار کرد که روش های جایگزین شناسایی و ردیابی کاربران مجاز نیست. این شرکت یادآوری کرد که جمع آوری داده های دستگاه مثل اثر انگشت ، همچنان نقض قوانین اپل است.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*