اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.4.2 را متوقف کرد


امید دلیری 15 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل پشتیبانی از کدنویسی برای iOS 14.4.2 را متوقف کرد. اپل امضای کد برای iOS 14.4.2 را متوقف کرد. از این رو کاربران پس از انتشار iOS 14.5 و 14.5.1 دیگر قادر به نصب سیستم عامل قدیمی تر نیستند.

توقف امضای کد iOS 14.4.2 یک هفته پس از انتشار iOS 14.5 توسط اپل صورت گرفته است. iOS 14.5 با تعداد زیادی ویژگی جدید و رفع اشکال عرضه شده است. از جمله :

  • شفافیت ردیابی اپلیکیشن ،
  • باز کردن قفل آیفون با استفاده از ساعت اپل هنگام استفاده از ماسک و
  • پشتیبانی از AirTag

از اوایل امروز ، اپل iOS 14.5.1 را همراه با اضافاتی برای آسیب پذیری های فعال WebKit منتشر کرد.

با عدم امضای کد iOS 14.4.2 توسط اپل ، کاربرانی که به سیستم عامل دستگاه خود را به iOS 14.5 یا 14.5.1 ارتقاء داده اند ، دیگر قادر به دانلود یا نصب سیستم عامل قدیمی نیستند. جدیدترین نسخه از سیستم عامل iOS ، به مسئله امنیتی مربوط به پردازش و مشاهده محتوای وب پرداخته است.

اپل پس از انتشار iOS جدید ، بخشی از پشتیبانی کدنویسی سیستم عامل قدیمی را متوقف می کند. به این ترتیب کاربران در برابر افراد و اپلیکیشن هایی که سعی در نفوذ به حریم شخصی و سرقت اطلاعات دارند ، محافظت می شوند. علاوه بر امنیت ، جلوگیری از نصب سیستم عامل قدیمی باعث می شود تا اپل بتواند دستگاه های بیشتری را روی جدیدترین iOS نگه دارد.

همچنین نسخه های اولیه بتا iOS 14.6 در آوریل منتشر شد. به نظر می رسد که این نسخه های آزمایشی شامل تغییر عمده یا ویژگی های اضافی زیادی نمی شوند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*