نمرات بازی Resident Evil Village از دید وب‌سایت‌های مطرح


Matin 16 اردیبهشت 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

با نزدیک شدن زمان انتشار بازی Resident Evil Village، وب‌سایت‌های مطرح دنیای بازی به بررسی این اثر ترسناک از ساخته‌های جدید شرکت Capcom پرداخته‌اند. این بازی دنباله Resident Evil 7 به‌حساب می‌آید که شامل یک بخش چند نفره آنلاین به نام Resident Evil RE:Verse می‌شود.

بازی Resident Evil Village وقایع سه سال پس از نسخه هفتم را روایت می‌کند و شاهد حضور شخصیت Ethan به همراه همسرش Mia و دختر کوچکش هستیم. وب‌سایت‌های مطرح دنیای ویدیو گیم بررسی اولیه و نمره خود را از این اثر تماشایی منتشر کرده‌اند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت اما فعلاً بیایید کمی با خود بازی و داستان آن آشنا شویم.

همان‌طور که گفتیم، بازی Resident Evil Village وقایع سه سال پس از نسخه هفتم را دنبال می‌کند و بازهم Ethan را به‌عنوان شخصیت اصلی برگزیده است. Ethan درنهایت آرامش به زندگی کنار خانواده‌اش ادامه می‌دهد اما سروکله کریس ردفیلد پیدا می‌شود و نقطه عطف داستان را رقم می‌زند. پس‌ازآن است که بازی ما را به روستایی با شکل و شمایل روستاهای قرون‌وسطی می‌برد و اینجاست که با آنتاگونیست بازی به نام لیدی دیمترسکو آشنا می‌شویم و بازی از این نقطه کلید می‌خورد.

جالب است بدانید روستایی که در بازی Resident Evil Village می‌بینیم، در منطقه ترانسیلوانیا از کشور رومانی جا گرفته است. این اسم برای عاشقان ژانر ترس آشناست و مطمئنم همه انیمیشن‌های هتل ترانسیلوانیا را دیده‌اید. این بار خبری از آن دیالوگ‌های بامزه و وقایع خنده‌دار نیست، بلکه چهار ارباب در سراسر روستا حکم رانی می‌کنند و هرکدام از آن‌ها دارای نیروهای مخصوص به خود هستند. جنگیدن با این دشمنان، بخش بزرگی از بازی را شکل می‌دهد.
حالا که کمی با داستان بازی آشنا شدید، بیایید ببینیم منتقدان چه می‌گویند.

– نمره 8 از 10

گردش در خیابان‌های بازی Resident Evil 8 مشابه سفر به دیزنی لند و خرید بلیت خانه ارواح است. خشونت دیوانه کننده بازی دقیقاً به‌اندازه دنبال کردن ردپاهایم در گوشه و کناره‌های روستای بزرگ به‌منظور یافتن تکان‌دهنده‌ترین رازهای داستان مرا به هیجان آورد. باس فایت های بازی اندکی ناامیدکننده است اما تنوع زیادی در تعداد دشمنان دیده می‌شود که چالش بزرگی به‌خصوص در درجات سختی بالاتر ایجاد می‌کند. استودیو به همان اکشن سریع و نفس‌گیر نسخه چهارم رجعت کرده که نسبت به نسخه هفتم عقب نشینی به‌حساب می‌آید. این می‌تواند نکته‌ای منفی برای افرادی باشد که بازی‌های ترسناک روان‌شناختی را ترجیح می‌دهند. اگر تنتان برای یک اکشن ترسناک در سبک ترس و بقا می‌خارد، این بازی عطش شمارا برطرف خواهد کرد.

– نمره 9 از 10

بازی Resident Evil 7 برگشت فوق‌العاده‌ای به زیربنای ترسناک این سری بازی بود اما جدا از آن، ایده‌های تازه‌ای هم به‌صورت مکارانه به آن وارد شد. بازی Village هم توانسته آن اکشن معروف سری رزیدنت ایول را دوباره زنده کند. البته تعدادی از ویژگی‌های نسخه هفتم همچنان در این‌یکی هم تکرار شده اما Village توانسته به یک موجود خاص تکامل پیدا کند و راهش را از دیگر نسخه‌های قبلی جدا کند. این بازی شمارا به فکر می‌اندازد که فرانچایز Resident Evil در آینده چه جهش‌های دیگری پیدا خواهد کرد.

GameInformer – نمره 9.25 از 10

بازی Resident Evil Village یک پکیج شگفت‌آور است. من عاشق بازسازی نسخه‌های دوم و سوم این سری هستم و هیجان‌زده‌ام که می‌بینم Capcom بار دیگر این سری را به جلو رانده است. بازی Village توانسته شیوه مبارزه اول‌شخص نسخه هفتم را به بهترین وجه گسترش دهد و چالش‌های تازه‌ای پدید آورد که کاملاً با طراحی محیط آن همخوانی دارد. خوشبختانه پرداختن به بخش اکشن بازی، ضربه‌ای به حس و حال ترسناک آن نزده و استودیو توانسته حس وحشت را به‌خوبی با دیگر بخش‌ها وفق دهد. درصورتی‌که عاشق بازی‌های ترسناک هستید و از هیجان آن‌ها لذت می‌برید، این بازی می‌تواند ضربان قلب شمارا حسابی بالا ببرد.

نمره متاکریتیک بازی Resident Evil 8

The VG247 – 4/5
Hobby Consolas (Spanish) – 93/100
Multiplayer.it (Italian) – 9.2
Game Informer – 9.25
TheSixthAxis – 9
GameSpot – 9
Push Square – 9
Wccftech – 9
Shacknews – 9
Press Start Australia – 9
Destructoid – 9
WellPlayed – 9
Screen Rant – 4.5/5
Hardcore Gamer – 4.5/5
We Got this Covered – 4.5/5
Vandal (Spanish) – 8.2
IGN – 8
PCgamesN – 8
VGC – 4/5
GamesBeat – 4/5
PCMag – 4/5

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*