تولید طراحی جدید پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد


Matin 19 اردیبهشت 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

اخیراً اعلام شده که سونی ساخت طراحی جدید پلی استیشن 5 جدید را از سال 2022 آغاز خواهد کرد. روزنامه DigiTimes این خبر را گزارش می‌کند. با توجه به آن، شرکت‌های تولیدی مواد اولیه مثل TSMC (شرکت تولید کننده مواد نیمه هادی) و دیگران در حال آماده سازی برای ساخت این طرح جدید در یک چهارم دوم و سوم سال بعد هستند.

همانطور که گزارش شده است طراحی جدید پلی استیشن 5 شامل پردازنده نیمه اختصاصی جدید از طرف  AMD است. احتمال دارد که تمرکز طراحی جدید روی سخت افزار داخلی باشد. این طراحی شاید شامل تغییرات ظاهری اساسی نشود.

سونی اخیراً اعلام کرد که احتمال اینکه میزان تولیدی پلی استیشن 5 در آینده افزایش یابد، کم است. البته با عرضه آمار فروش مدیرمالی سونی اعلام کرد که دنبال راهی برای کنار آمدن با این کمبود سخت افزار جهانی است. این راه شامل طراحی جدید سخت افزار یا جست و جو برای منبع ثانویه است.

او در گزارش گفت:

همانطور که قبلاً گفتم هدف ما فروش بیشتر از پلی استیشن 4 در سال دوم است. اما آیا می‌توانیم منابع را به شدت زیاد کنیم؟ نه. به احتمال زیاد نه. کمبود مواد نیمه هادی یک عامل است. ولی عوامل دیگر هم هستند که روی حجم تولید اثر می‌گذارد. پس در حال حاضر هدف ما فروش بیشتر از 14.8 میلیون است. این عدد آمار فروش پلی استیشن 4 است.

زمانی که در مورد کمبود مواد نیمه هادی که باعث کم شدن تولید خودرو تا گوشی موبایل شده است از او سوال شد. او پاسخ داد که دنبال راهی برای کنار آمدن با آن هستند.

پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4 فروش بهتری داشته است

با توجه به افزایش درخواست پلی استیشن 5 سونی اعلام کرد که عرضه پلی استیشن 5 بزرگ‌ترین عرضه کنسول در تاریخ است. سونی در زمان عرضه اولیه 4.5 میلیون PS5 ارسال کرد. به دنبال آن 3.3 میلیون دستگاه دیگر تا انتهای مارچ 2021 عرضه کرد. در کل 7.8 میلیون دستگاه در مدت زمان نوامبر 2020 تا 31 مارچ 2021 فروخته است. این آمار از 7.6 میلیون دستگاه فروش  پلی استیشن  4 در این بازه زمانی بیشتر است.

جیم رایان مدیر کل Sony Interactive Entertainment اعلام کرد که پاسخ کامل کمپانی به درخواست PS5 را تضمین نمی‌کند. مخصوصاً اینکه تعطیلات 2021 درخواست زیاد می شود.

او در مکالمه‌ای گفت:

تعداد خیلی کمی چوب جادویی وجود دارد که بتوان آن را تکان داد. اما در طول سال 2021 بهتر خواهد شد. سرعت زنجیره تأمین در هر ماه افزایش خواهد یافت. پس در میانه سال 2021 شما تعداد خوب و در دسترسی از این کنسول را خواهید دید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*