به گفته Activision بازی Diablo 4 انقلابی در ژانر اکشن ، نقش آفرینی خواهد بود


Matin 19 اردیبهشت 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

به گفته سران ارشد Blizzard بازی Diablo 4 ژانر اکشن-نقش آفرینی را چند مرحله متحول خواهد کرد.

اکتیویژن چهارم ماه می در کنفرانس خود با سهامداران، گزارش‌هایی درباره پروژه‌های ساخته شده و در دست ساخت استودیو‌های زیر مجموعه کمپانی ارائه کرد. در این کنفرانس سرپرست تیم اجرایی بلیزارد، آقای Daniel Alegre صحبت‌هایی درباره نسخه‌های آینده مجموعه Diablo داشت. Blizzard در حال حاضر سه نسخه از مجموعه را در دست ساخت دارد: Diablo 2: Resurrected ،Diablo: Immortal و Diablo 4. به گفته آقای Alegre روند توسعه این سه نسخه به نحوی است که “طرفداران را راضی خواهد کرد و انتظارات آن‌ها را برآورده خواهد ساخت.”

وی در ادامه اذعان داشت به نظر او بازی Diablo 4 ژانر اکشن-نقش آفرینی را چند مرحله متحول خواهد کرد و اکنون در حال سپری کردن برهه حساسی از روند توسعه خود است.

Blizzard

 تریلر و جزئیات منتشر شده از بازی Diablo 4 در رویداد BlizzConline 2021

استودیو Blizzard Entertainment پس از آشکار کردن Rogue به عنوان کلاس جدید بازی Diablo 4 ، جزئیات بیشتری را در مورد تفاوت آن با سایر کلاس‌ها ارائه داد. در این حالت، Rogue دارای Specialisations ، یعنی Shadow Realm ، Exploit Weakness و Combo Points است. Shadow Realm بازیکن را به مدت یک ثانیه آسیب ناپذیر می‌کند و دشمنان را برای مدت پنج ثانیه به داخل Shadow Realm می‌کشد. بازیکن در این مدت غیرقابل توقف است و در حالت مخفی‌کاری ۵۰ درصد آسیب بیشتری وارد می‌کند.

قابلیت Exploit Weakness میزان آسیب‌ رسانی را ۶۰ درصدافزایش می‌دهد. دشمنانی که در برابر این قابلیت آسیب‌پذیر هستند، یک نماد بالای سر خود دارند، حمله در آن زمان قابلیت مذکور را فعال می‌کند. Combo Points حملات را ترکیب می‌کند و باعث افزایش میزان آسیب رسانی مصرف‌کنندگان می‌شود(مانند تیراندازان که تیرهای اضافی را شلیک می‌کنند).

کسب این قابلیت‌ها به معنای تلاش برای انجام مأموریت‌های Sisterhood of the Sightless Eye و Remnants of the Order است. انجام این ماموریت‌ها موارد تخصصی را باز می‌کند که می‌تواند با سایر سبک‌های بازی مانند مبارزات نزدیک و دور ترکیب شود و از مزایای مختلفی برخوردار باشد. این فقط مختص به کلاس Rogue است و به هدف توسعه‌دهنده برای داشتن چیزی منحصر به فرد برای هر کلاس پایبند است. البته، بازیکنان همچنین می‌توانند ظاهر فیزیکی Rogue را با انواع مدل های مو، رنگ پوست، خال کوبی و غیره شخصی سازی کنند.

همچنین در مورد جهان بازی و آنچه بازیکنان می‌توانند از آن انتظار داشته باشند نیز بحث شد. گشت و گذار در بازی Diablo 4 یک امر مهم است زیرا بازیکنان به جستجوی مناطق منحصر به فرد، حل معما و شکست دادن هیولا برای پاداش‌هایی مانند اسب می‌پردازند.

این اسب‌ها همچنین می‌توانند بر نحوه بازی شما تأثیر بگذارند، زیرا برخی از بازیکنان می‌توانند سریعتر جابه‌جا شوند. شما همچنین می‌توانید آنها را با زره اسب و غنائم شخصی‌سازی کنید. در اردوگاه‌ها بازیکنانی را می.بینند که به قلعه‌های بزرگ هیولاها حمله می‌کنند و اساساً آنها را برای مردم پناهگاه احیا می‌کنند. پس از تأسیس اردوگاه، یک ایستگاه بین راهی جدید همراه با فروشندگان جدید، ورودی‌های سیاه‌چال و غیره در دسترس قرار می‌گیرد.

نبرد بازیکن در مقابل یکدیگر در مناطق ویژه‌ای به نام Fields of Hatred صورت می‌گیرد. آنها اختیاری هستند و شامل جمع‌آوری Shards of Hatred چه از طریق بازیکنان سرنگون شده، هیولاها یا رویدادها هستند. دقیقاً مانند غارت The Division’s Dark Zone، این غنائم ناخالص هستند و باید در یک رویداد خالص شوند تا به ارز تبدیل شوند. با این حال، همه افراد نزدیک به منطقه از عمل خالص شدن غنایم مطلع می‌شوند و می‌توانند بازیکن را بکشند تا غنائم آن‌ها را بدزدند.

جالب اینجا است که شما حتی می‌توانید به دوستان خود خیانت کنید و غنائم آن‌ها را بدزدید. ادامه کار به این روش ناپسند، وضعیت Vessel of Hatred را به شما اعطا می‌کند که به همه این امکان را می‌دهد تا شما را ببینند و بابت کشتن شما پاداش دریافت کنند. زنده ماندن در این مدت پاداش بزرگی را برای بازیکنان فراهم می‌کند.

پس از خالص سازی غنائم، می‌توان آن‌ها را با لباس‌های جدید، سلاح، اسب و غیره مبادله کرد. هیچ یک از اینها قدرتمندتر از آنچه در سایر زمینه‌های بازی موجود است نیست اما منبع خوبی برای پاداش بازیکنان PvP است.

Diablo

اگرچه شرکت Blizzard Entertainment تاریخ انتشار بازی Diablo ۴ را اعلام نکرد اما به تازگی تیم توسعه اطلاعات بیشتری پیرامون عنوان آینده در اختیار گذاشت.  برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، در ادامه خبر با ما همراه باشید.

 

به گفته تیم توسعه، در بازی Diablo 4 بازیکنان درخت مهارتی را شاهد هستند که شاخه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. سیستم مهارت و چالش نیز به طور کلی تغییراتی در مقایسه با نسخه‌های قبل داشته است.

بازیکنان در این عنوان می‌توانند با سپری کردن مراحل به قابلیت‌های بزرگ و بهتری دست یابند. برای دستیابی به مهارت Passive نیز باید از Passive Points بهره گیرید. بازیکنان باید به شکلی مراحل را سپری کنند تا ساختار مشخصی از مهارت بدست آید.

شخصیت the Sorceress هم یک سیستم Enchantment را داراست. البته رویکرد خاصی برای سفارشی سازی کلاس تیم وجود دارد. مهارت‌های Active Skill و Enchantment هم قابل ارتقا هستند.

ویژگی‌های جدید مهارتی را باید در بازی Diablo 4 تجربه کرد و این عنوان بزودی برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانه شخصی منتشر خواهد شد.

در حالی شاهد معرفی نسخه چهارم مجموعه Diablo، در رویداد بلیزکان بودیم که معرفی آن از مدت‌ها پیش قابل پیش‌بینی بود.
معرفی این بازی از حدود جهار ماه پیش از رویداد فاش شده‌بود.
صد البته که معرفی Diablo 4 باعث هایپ و خوشحالی بسیار از طرفدارن شد.
از طریق Reddit بود که معرفی بازی پیش‌بینی شده‌بود؛ حال موارد دیگری نیز از این طریق فاش شده‌است.
از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تاریخ انتشار نسخه بتای بازی Diablo 4 و کلاس‌های آن اشاره کرد.

با توجه به مدت زمانی از انتشار اطلاعات Diablo Reddit می‌گذرد (چهار ماه پیش از بلیزکان)، بررسی مجدد مقاله اطلاعات تازه‌ای در اختیار طرفداران می‌گذارد.
یکی از موراد مشخص شده اضافه شدن دو کلاس جدید Paladin و Amazon در کنار کلاس‌های Druid، Barbarian و Sorcerer که از پیش معرفی شده‌اند، کلاس‌های آغازین بازی خواهند بود.
همچنین مقاله مدعی‌است که انتشار نسخه بتای بازی برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده‌است.
که در این صورت انتظار می‌رود نسخه اصلی در تاریخ ۲۰۲۱ میلادی انتشار یابد.

واضح است که این اطلاعات با توجه به شرایط گذشته منتشر شده  و امکان تغییر در آن وجود دارد.
این اطلاعات غیر رسمی است و تمامی موضوعات مطرح شده در حال حاضر صرفا در حد حدس و گمان هستند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*