Ming-Chi Kuo می گوید مودم 5G اپل ممکن است در آیفون 2023 بکار گرفته شود


امید دلیری 20 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

 Ming-Chi Kuo می گوید مودم 5G اپل ممکن است در آیفون 2023 بکار گرفته شود. به گفته این تحلیلگر ، شایعه ی قدیمی اولین تلاش اپل برای ورود به فناوری مودم همراه ، ممکن است تا سال 2023 آغاز شود.

علاقه اپل به انحصاری بودن قطعات محصولات خود

Ming-Chi Kuo در یادداشتی به سرمایه گذاران پیش بینی کرده است که مودم 5G اپل می تواند اتصال اینترنت همراه آیفون را در سال 2023 تقویت کند. اگرچه این شرکت ممکن است این اقدام را به تاریخ دیگری موکول کند. Kuo معتقد است که آیفون از اولین تراشه های 5G اپل در سال 2023 استفاده کند. فروش اندروید در بازار گوشی های گران قیمت 5G کند است. بنابراین شرکت Qualcomm مجبور می شود برای جبران ضرر سفارشات اپل ، برای سفارشات بیشتر در بازارهای سطح پایین رقابت کند.

پیش از این Kuo پیش بینی طراحی یک مودم توسط اپل در سال 2022 را کرده بود. مودمی که به عنوان جایگزینی برای Qualcomm’s 5G silicon بکار گرفته می شود. گزارشات مربوط به کار اپل در زمینه طراحی مودم 5G برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد. زمانی که این غول فناوری از شرکت Intel برای نیازهای تراشه baseband خود استفاده می کرد. بعداً همان سال ادعا کرد که اپل پس از پیشرفت کند Intel در 5G ، توسعه تراشه های خود را تسریع کرده است.

Intel در نهایت پس از حل اختلافات حقوقی اپل و Qualcomm بر سر فناوری تلفن همراه و صدور مجوز تراشه ، از تجارت مودم خارج شد. اپل دارایی های مودم Intel ، از جمله سهم ها و حق ثبت اختراع را برای تقویت پروژه های توسعه داخلی خریداری کرد. کوالکام با توافق نامه چند ساله تأمین تراشه ، وارد زنجیره تأمین اپل شد. این شرکت در حال حاضر ارائه دهنده انحصاری همه مودم های آیفون ، آیپد و اپل واچ است. اولین محصول 5G اپل ، آیفون 12 ، سال گذشته وارد بازار شد. همچنین در ماه آوریل آیپد Pro جدید مجهز به اینترنت همراه ، از فناوری 5G بهره مند شدند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*