نکاتی درباره گیم پلی بازی Resident Evil Village


Matin 21 اردیبهشت 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

شهر کوچک موجود در بازی Resident Evil Village شاید مردم سالارترین شهر برای گشتن نباشد. نصیحت ما به شما این است که تا جایی که می‌توانید از این شهر دور شوید. اول ما باید یک خانواده را بازسازی کنیم. اما اینکار با Lycanها، انسان‌های ماهی گونه و یک خون‌آشام 10 فوتی اینکار به نظر آسان نمی‌رسد. حال با چند نکته در مورد زنده ماندن در Resident Evil Village با ما همراه باشید. این مطلب اسپویل خاصی ندارد و سفر شما به این شهر را تا حدی راحت‌تر می‌کند.

دشمنان بر اساس جایی که شما شلیک می‌کنید واکنش نشان می‌دهند

شلیک به سر Lycanها هدف اصلی است. اما این موجودات سرشان را در دسترس شما نمی‌گذارند. شما با تعداد زیادی از این موجودات پشمالو روبرو هستید. اول به دست یا زانو شلیک کنید تا کمی سرتان خلوت‌ شود.

اگر شما به دست Lycan شلیک کنید، اسلحه او می‌افتد. با این اتفاق آسیب و همینطور محدوده آسیب‌رسانی آن کمتر می‌شود. به زانوی آن‌ها شلیک کنید و به زمین می‌افتند. با به زمین افتادن آن‌ها شما می‌توانید روی شلیک به سر آن‌ها تمرکز کنید. بعضی از آن‌ها می‌توانند به شما تیرهای آتشین بزنند. حالت جالب‌تری می‌خواهید؟ با چاقو آن‌ها را به زمین بزنید. به Lycanها نشان دهید که رئیس این شهر کیست!

برای حس کلاسیک رزیدنت اویل از همان اول روی Hardcore بازی کنید

حالت Standard سخت هست اما نه زیاد. یکی از منتقدین اعلام کرد که در این حالت تنها دوبار مرده است. همینطور اینکه هرگز منابع او خیلی کم نشده است. حالت Hardcore به نظر نقظه مناسبی برای افرادی که با سبک بقا و ترسناک آشنا هستند، است. این حالت برای افرادی که از مرگ و تمام شده منابع نترسند مناسب است. اگر شما با حمله با چاقو به وجد می‌آیید، حالت Hardcore مخصوص شماست.

نکته: ترجیحاً بار اول روی سخت‌ترین حالت بازی نکنید. نه اینکه شما نتوانید ولی این حالت دشمنانی که در اواخر بازی وجود دارند را برای سختی به اول بازی می‌آورد. با اینکار شما رشد دشمنان را مشاهده نخواهید کرد.

نکته‌ای در مورد Grenade Launcher برای افرادی که با موس و کیبورد بازی می‌کنند

این شاید در به روزرسانی‌های بعدی حل شده باشد، اما برای ما حل کردن آن کمی دشوار بود. برای اینکه شما بتوانید نوع گلوله Grenade Launcher رو عوض کنید، باید هدف بگیرید سپس دکمه F را بزنید. اما توی راهنمایی گفته است که تنها F را کلیک کنید. اما اینگونه نیست و باید حتماً هدف بگیرید.

حواستان به اطرافتان باشد

در بعضی نقاط دشمنانی در کمین هستند. یکی از نکات مهم در زنده ماندن در Resident Evil Village همین است. قبل از اینکه به شما حمله کنند، به آن‌ها حمله کنید. اما منظور از حمله این است که از دور با اسلحه دوربین‌دارتان به آن‌ها شلیک کنید. اگر می‌خواهید هیجان بازی زیادتر شود، چند عدد تله و مین کار بگذارید.

خوب اطرافتان را ببینید

اگر شما چیزی درخشان در دیوار ببینید، پول است. به آن شلیک کنید و جایزه خود را دریافت کنید. شما در برخی مکان‌های این شهر قفس‌های پرنده زرد رنگ می‌بینید.  به آن‌ها شلیک کنید تا پول یا مهمات به شما بدهد. اینکار ارزش شلیک را دارد. زیرا به احتمال زیاد پول به دست آمده صرف خرید مهمات یا بهبود اسلحه‌ها خواهد شد. اما چرا تیر یک Shotgun درون یک قفس پرنده وجود دارد؟ پاسخ آن را ما هم نمی‌دانیم.

میدان دید در این بازی کم است

بله. گزینه افزایش میدان دید در این بازی وجود ندارد. به این معنا که برای برخی از مانیتورها محدودیت‌هایی وجود دارد. این محدودیت‌ها و ظرفیت کم برای عدم آزار از حرکت است. این حالت آزار دهنده نیست و میدان دید شما همواره گسترده است.  اگر واقعاً به افزایش میدان دید نیاز دارید، ماد RE8 FOV را نصب کنید.

حتماً اسلحه‌های قدیمی خود را با اسلحه‌های جدید عوض کنید

بر اساس تجربه برای زنده ماندن در Resident Evil Village باید اسلحه‌های خود را بهتر کنید. در این بازی این را می‌توان گفت که هر اسلحه جدید از قبلی قوی‌تر است. بازی رزیدنت اویل 8 شما را به خرید اسلحه جدید ترغیب می‌کند. دلیل آن هم هزینه زیاد بهبود بخشیدن به اسلحه‌ها است. حداقل برای بار اول تعویض اسلحه بهتر است. این نکته را به یاد داشته باشید که وسایل جدید در این بازی به نفع شما خواهند بود.

وسایل را تا زمانی که به آن‌ها احتیاج ندارید، نسازید

کاملاً قابل درک است.  شما میزان زیادی تیر برای Shotgun دارید. با اینحال مواد لازم برای ساخت بیشتر از این گلوله‌ها را دارید.  پس چرا بیشتر نسازید؟ شاید بعداً به درد بخورد. شاید شما به این گلوله‌ها بعداً نیاز پیدا کنید. اما به احتمال زیاد چیزی که شما دقیقاً لحظه بعد نیاز دارید، نخواهد بود. در Village همواره یک داستان جدید یا دشمن جدیدی وجود دارد. شما برای حل کردن یا از بین بردن آن‌ها نیاز به مواد اولیه دارید. مواد اولیه خودتان را برای ساختن مواد در لحظه نگه دارید. احتمال دارد که در مبارزه بعدی Landmine یا Pipe bomb بیشتر به شما کمک کند.

شما می‌توانید اسلحه‌ها، اتصالات و ارتقاء‌های خود را بازخرید کنید

اگر شما دلتان برای اولین Shotgun خودتان تنگ شده، می‌توانید آن را خریداری کنید. تمام اتصلات و بهبودهای شما هم روی آن باقی خواهند ماند. این مورد بسیار برای زنده ماندن در Resident Evil Village در حالت New Game Plus مهم است. مخصوصاً اینکه اگر شما کاملاً اسلحه خود را ارتقاء دهید، حالت مهمات بی‌نهایت برای آن اسلحه باز خواهد شد.

برای زنده ماندن در Resident Evil Village حتماً برای ارتقاء حجم فهرست موجودی خود اهمیت قائل باشید

شاید داشتن یک کیف بزرگ دست و پا گیر باشد. اما در انتها شما اسلحه، مین، بمب و مقدار زیادی گوشت خام حیوانات خواهید داشت. اصلاً ریسک رها کردن منابع مهم را به خاطر کمبود جا نکنید.

به مکان‌هایی که از آن گذر کردید، بروید، شاید چیزی را جا گذاشته باشید

همه مناطق را بگردید تا چیزی را از دست نداده باشید. در آنجا پازل‌های بیشتر، گنج‌های پنهان و رازهای زیادی برای کشف وجود دارد. برخی از این رازها شاید بخواهند شما را بکشند. همواره آماده باشید.

حتماً وسایل را با یکدیگر قبل از فروش ترکیب کنید

قابل درک است. شما داخل آن برگه می‌گردید و تعداد زیادی بدن عروسک دارید که می‌خواهید به تاجر بفروشید. اما این بدن‌ عروسک‌ها را نگه دارید. شیاد سر آن‌ها را پیدا کنید. با اینکار قیمت این عروسک‌ها افزایش زیادی می‌یابد. برای زنده ماندن در Resident Evil Village قبل از فروش هر چیزی، مطمئن شوید چیزی کم نداشته باشد. این را می‌توانید از بخش Combine در منو متوجه شوید. اگر شما چیزی را پیدا نکردید تا با آن‌ها ترکیب کنید، به دنبال سر عروسک‌ها بگردید. حقیقتاً زندگی در Village آسان نخواهد بود.

شیشه‌ها را بشکنید، به کلاغ‌ها شلیک کنید، درها را باز کنید. هرکاری که دوست دارید انجام دهید

اگر شما این‌ها را بشکنید یا باز کنید، احتمال اینکه در آن پاداشی باشد، وجود دارد. تمامی پنجره‌های قلعه را بشکنید، 5 کلاغ را با تیر بزنید و تمام در‌های Village را باز کنید. این کارها برای شما پاداش خواهند داشت. البته تنها این موارد نیستند. اگر به اندازه کافی در این شهر کوچک بگردید، در انتهای بازی به شما مقداری پول داده می‌شود.

چگونه New Game Plus را آغاز کنیم

بهتر است اینکار را بکنید. اینکار بسیار جالب است. شما می‌توانید تمام موارد ارتقاء داده شده در بازی را با خود به New Game Plus بیاورید. اینکار را می‌توانید روی هر درجه سختی انجام دهید. اما حالت New Game Plus اصلاً به راحتی قابل یافتن نیست. شما باید برای پیدا کردن آن تلاش کنید.

برای دسترسی به این ویژگی، شما باید Load Game را انتخاب کرده و فایل ذخیره‌ای که با آن بازی را تمام کرده‌اید را بیابید. روی آن کلیک کنید و شما به شروع بازی جدید دسترسی خواهید داشت. حال با امکانات خود به حالت Hardcore بروید. با تمام ارتقاءهایی که دارید به احتمال زیاد این حالت برایتان کمی راحت خواهد شد. اما باز هم قرار نیست آسان باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*