اپلیکیشن Apple Music در iOS 14.6 مجهز به Spatial Audio و Lossless Audio می شود


امید دلیری 28 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپلیکیشن Apple Music در iOS 14.6 مجهز به Spatial Audio و Lossless Audio می شود. به گفته اپل ، ویژگی های جدید شامل صدای فضایی با اتمسفر دالبی ( Spatial Audio with Dolby Atmos ) و صدای بی ضرر ( Lossless Audio ) می باشند. این ویژگی ها در ماه ژوئن در سیستم عامل های iOS 14.6 ، iPadOS 14.6 ، macOS 11.4 و tvOS 14.6 یا بالاتر در دسترس خواهد بود.

تغییرات جدید و جذاب Apple Music

اپل گفته است که هزاران قطعه موسیقی در Spatial Audio با Dolby Atmos بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس خواهند بود. قطعه های موسیقی دیگر هم به این مقدار به طور منظم اضافه می شوند. ویژگی Spatial Audio از قبل در AirPods Pro وجود داشته است. اپل این ویژگی را به عنوان یک قالب صوتی شناور سه بعدی توصیف می کند. این ویژگی نوازندگان را قادر می سازد تا موسیقی را ترکیب کنند. بنابراین به نظر می رسد سازها در فضای اطراف شما هستند.

مشترکین اپلیکیشن Apple Music می توانند با استفاده از هر هدفونی به آهنگ های Dolby Atmos گوش دهند. هنگام گوش دادن موسیقی با هدفون AirPods یا Beats مجهز به تراشه H1 یا W1 ، اگر Dolby Atmos برای آن موسیقی موجود باشد ، به طور خودکار پخش می شود. برای سایر هدفون ها ، کاربران می توانند با ورود به Settings > Music > Audio ، گزینه Dolby Atmos را روی حالت همیشه روشن تنظیم کنند. همچنین کاربران می توانند موسیقی Dolby Atmos را با استفاده از بلندگوهای داخلی در مک بوک Pro ، آیفون، آیپد یا HomePod سازگار یا اتصال Apple TV 4K به تلویزیون سازگار یا گیرنده سمعی و بصری بشنوند.

صدای بدون ضرر ، بدون افت کیفیت

اپلیکیشن Apple Music همچنین مجهز به ویژگی Lossless Audio بدون هیچ گونه هزینه اضافی می شود. بیش از 20 میلیون قطعه موسیقی برای پشتیبانی از این ویژگی در زمان راه اندازی ارائه می شود. علاوه بر این ، 75 میلیون آهنگ تا پایان سال در دسترس خواهد بود. استاندارد Lossless به صدای بدون ضرر تا 48kHz اشاره دارد. در حالی که Hi-Res Lossless به صدای بدون افت از 48kHz تا 192kHz اشاره دارد. طبق گفته اپل ، Hi-Res Lossless به یک مبدل دیجیتال به آنالوگ نیاز دارد. کاربران می توانند با ورود به Settings > Music > Audio Quality ، ویژگی Lossless Audio را روشن کنند. هنوز تاریخ دقیق راه اندازی ویژگی های جدید Apple Music اعلام نشده است.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*