AirPods Max و HomePod از ویژگی های جدید Apple Music پشتیبانی نمی کنند


امید دلیری 28 اردیبهشت 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

AirPods Max و HomePod از ویژگی های جدید Apple Music پشتیبانی نمی کنند. هدفون روی گوش اپل ، از ویژگی Lossless Audio از طریق اتصال بی سیم یا سیمی پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این محصول ،  HomePod و HomePod mini هم اصلاً از قالب صوتی جدید پشتیبانی نمی کنند.

عدم پشتیبانی ویژگی های جدید Apple Music برای برخی از محصولات اپل ، دائمی خواهد بود ؟

غول فناوری کوپرتینو روز دوشنبه فرمت های صوتی جدیدی را برای Apple Music اعلام کرد. از جمله Spatial Audio با پشتیبانی از Dolby Atmos و Lossless Audio و Hi-Res Lossless. با این حال ، تعدادی از محصولات اپل وجود دارد که نمی توانند از این ویژگی ها استفاده کنند. لازم به ذکر است که AirPods Max و HomePod هر دو قادر به پشتیبانی از Spatial Audio خواهند بود. اما در شرایط خاص با ویژگی Lossless Audio سازگار نخواهند بود.

اپل در گفت و گو با Billboard تأیید کرد که AirPods Max از Lossless Audio از طریق کابل Lightning پشتیبانی نخواهد کرد. دلیل آن این است که پورت Lightning محدود به منابع خروجی آنالوگ است و با فرمت های صوتی دیجیتال سازگار نیست. از طرف دیگر به دلیل محدودیت های پهنای باند بلوتوث ، سازگاری Lossless Audio از این طریق هم امکان پذیر نیست. علاوه بر این ، MacRumors تأیید کرده است که HomePod و HomePod mini هم از Lossless Audio پشتیبانی نمی کنند.

ویژگی Lossless Audio در Apple Music در دو حالت در دسترس خواهند بود. Lossless معمولی ، صدا را تا 48 کیلوهرتز فراهم می کند. به صدای بدون ضرر تا 48kHz اشاره دارد. در حالی که Hi-Res Lossless به صدای بدون افت از 48kHz تا 192kHz اشاره دارد. در حالی که حالت Hi-Res Lossless ، صدا را از 48 کیلوهرتز تا 192 کیلوهرتز ارائه می دهد. این حالت به لوازم جانبی مانند مبدل دیجیتال به آنالوگ USB نیاز دارد. عدم پشتیبانی این ویژگی توسط AirPods Max ممکن است باعث عصبانیت کاربران این محصول شود.

بدون افت معمولی صدا را تا 48 کیلوهرتز فراهم می کند ، در حالی که قالب Hi-Res Lossless صوتی را از 48 کیلوهرتز تا 192 کیلو هرتز ارائه می دهد. گزینه دوم به لوازم جانبی مانند مبدل دیجیتال به آنالوگ USB نیاز دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*