HomePod و HomePod mini در به روزرسانی آینده از ویژگی Lossless Audio پشتیبانی خواهند کرد


امید دلیری 2 خرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

HomePod و HomePod mini در به روزرسانی آینده از ویژگی Lossless Audio پشتیبانی خواهند کرد. اپل یک سند پشتیبانی جدید منتشر کرده است. بر اساس این سند ، بلندگوهای اپل  پشتیبانی از پخش صوتی Lossless Audio را در به روزرسانی نرم افزار آینده به دست می آورند.

به روزرسانی آینده و اضافه شدن ویژگی های Apple Music

‌HomePod و ‌HomePod mini در زمان راه اندازی از ویژگی Lossless Audio پشتیبانی نمی کنند. اما در عوض از ویژگی Dolby Atmos پشتیبانی می کنند. ویژگی Dolby Atmos در اصطلاح دیگر به آن Spatial Audio می گویند. این ویژگی یک تجربه سه بعدی همه جانبه ایجاد می کند. در واقع این ویژگی موسیقی را در اطراف شنونده شبیه سازی می کند. ‌Apple Music‌ Lossless صدای با کیفیت بالاتر را برای شنوندگان فراهم می کند. در ابتدا MacRumors تأیید کرد که HomePod و HomePod mini از Lossless Audio پشتیبانی نمی کنند.

ویژگی Lossless Audio در Apple Music در دو حالت در دسترس خواهند بود. Lossless معمولی ، صدا را تا 48 کیلوهرتز فراهم می کند. به صدای بدون ضرر تا 48kHz اشاره دارد. در حالی که Hi-Res Lossless به صدای بدون افت از 48kHz تا 192kHz اشاره دارد. در حالی که حالت Hi-Res Lossless ، صدا را از 48 کیلوهرتز تا 192 کیلوهرتز ارائه می دهد. این حالت به لوازم جانبی مانند مبدل دیجیتال به آنالوگ USB نیاز دارد.

علیرغم پشتیبانی HomePod و HomePod mini از Lossless Audio ، محصولاتی مثل AirPods و AirPods Pro از این ویژگی برخورداد نمی شوند. اپل در سند پشتیبانی خود توضیح می دهد که بلوتوث فعلی از قالب با کیفیت بالاتر که Apple Music‌ Lossless ارائه می دهد پشتیبانی نمی کند. همچنین AirPods Max به صورت بی سیم از Lossless پشتیبانی نمی کند. اما اپل   می گوید که در صورت استفاده AirPods Max با کابل ، این هدفون صدای Lossless را پخش می کند ، البته نه کاملاً.

کابل صوتی Lightning to 3.5 mm طراحی شده است تا به AirPods Max امکان اتصال به منابع آنالوگ برای گوش دادن به فیلم و موسیقی را بدهد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*