انویدیا از کارت گرافیک RTX 3080 Ti رونمایی کرد ۱.۵ برابر عملکرد بهتر نسبت به نسل قبل


Matin 12 خرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

انویدیا امروز از جدیدترین کارت گرافیک پرچمدار مخصوص بازی خود یعنی GeForce RTX 3080 Ti رونمایی کرد.

کارت گرافیک جدید انویدیا براساس آخرین معماری «آمپر» انویدیا ساخته شده. با ۱.۵ برابر عملکرد بهتر نسبت به نسل قبلی خود (RTX 2080 Ti) جایگزین کارت گرافیک RTX 3080 خواهد شد. کارت گرافیک RTX 3080 Ti انویدیا از تاریخ ۱۳ خرداد با قیمت ۱۱۱۹ دلار وارد بازار جهانی می‌شود.

کارت گرافیک RTX 3080 Ti از نظر طراحی و پورت‌های خود بسیار شبیه به RTX 3080 است.

تفاوت اصلی آن افزایش قدرت و VRAM یا همان Video RAM است. در مقایسه با کارت قدیمی، RTX 3080 Ti با مجموع ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X قدرت بیشتری دارد. قیمت ۱۱۱۹ دلاری آن نیز تنها ۳۰۰ دلار از کارت گرافیک بسیار قدرتمند RTX 3090 کمتر است.

RTX 3080 Ti

در مقایسه با مدل قدرتمندتر باید عنوان کرد که اگر کارت گرافیک RTX 3080 Ti را انتخاب کنید، از ۱۲ گیگابایت حافظه VRAM کمتر برخوردار خواهید بود چرا که RTX 3090 از ۲۴ گیگابایت VRAM بهره می‌برد. همچنین کارت گرافیک RTX 3090 بسیار غول پیکر است، بنابراین سیستم خنک‌کننده به مراتب بزرگتری نیز دارد. با این وجود در مورد داغ شدن کارت گرافیک جدید انویدیا ممکن است نگرانی‌هایی به وجود بیاید، اما این موضوع هنوز مشخص نیست و باید منتظر بررسی‌های بیشتر این کارت گرافیک باشیم.

نکته مهم دیگر کارت گرافیک RTX 3080 Ti این است که انویدیا در محصول جدید خود دقیقا مانند کارت‌های جدید RTX 3080 و RTX 3070 روند تضعیف فرآیند استخراج رمزارزها را در نظر گرفته است. در عوض انویدیا برای ماینر‌ها کارت‌های مخصوص استخراج (CMP) را ارائه کرده است که برای اجرای بازی‌های طراحی نشده‌اند.

انویدیا همچنین هفته آینده کارت گرافیک دیگری تحت عنوان RTX 3070 Ti را عرضه خواهد کرد.

این کارت گرافیک ۵۹۹ دلاری از تاریخ ۲۰ خرداد در دسترس خواهد بود. با ۸ گیگابایت حافظه VRAM نسبت به نسخه قبلی خود (RTX 3070 Super) ۱.۵ برابر عملکرد بهتر ارائه می‌کند.

اکنون بیش از ۵۰ بازی ویدیویی از فناوری DLSS پشتیبانی می‌کنند و هر دو کارت گرافیک اعلام شده نیز از تمام فناوری‌های DLSS، رهگیری پرتو انویدیا و NVIDIA Reflex پشتیبانی می‌کنند. کمبود تراشه جهانی باعث افزایش قیمت پردازنده‌های گرافیکی شده است و با وجود محدودیت‌ها میزان تقاضای آن‌ها بسیار بالا است. انویدیا قبلا هشدار داده بود که این مشکلات در طول سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا خواهد کرد، بنابراین در دسترس بودن و قیمت گذاری کارت‌های گرافیک جدید متفاوت خواهد بود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*