سونی قصد دارد بازی های انحصاری را روی موبایل منتشر کند


Matin 17 خرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

سونی قصد دارد بازی های انحصاری را روی موبایل منتشر کند.طبق اخبار جدید سونی به‌تازگی دو بازی انحصاری Days Gone و Horizon Zero Dawn را برای پلتفرم PC منتشر کرد. موفقیت این بازی‌ها باعث شده تا مدیران پلی استیشن به فکر گسترش بازار خود و افزودن پلتفرم موبایل شوند. سونی فرانچایزهای انحصاری بسیار زیادی در دسترس دارد که می‌تواند آن‌ها را به فرم دیگری روی پلتفرم‌های جدید منتشر کند و خوشبختانه پس از گذشت 25 سال از تأسیس این شرکت، شاهد عملی شدن چنین ایده جذابی هستیم.

سونی اخیراً جلسه مهمی برای تعیین استراتژی استدیوهای تحت هدایتش برگزار کرده است

هدف از برگزاری این جلسه، تعیین اهداف و خط‌مشی استدیوها.  البته، بررسی احتمال انتشار IPهای موفق پلی استیشن روی پلتفرم موبایل است. به نظر می‌رسد که موفقیت بازی‌های انحصاری در رایانه های شخصی باعث شده تا ژاپنی‌ها به فکر گسترش بازار خود و دریافت سود بیشتر از پلتفرم در حال گسترش موبایل شوند.

موبایل گیمینگ در طول چند سال اخیر، رشد بسیار زیادی داشته است. و بازی‌های مانند Call of Duty Mobile و PUBG Mobile، درآمد هنگفتی برای ناشران خود ایجاد کرده‌اند. اخیراً ناشران دیگری مانند یوبی‌سافت و EA هم برنامه‌های خود را به‌منظور ورود به بازار موبایل فاش کرده‌اند. قرار است نسخه موبایل بازی Battlefield به‌زودی منتشر شود.  The Division هم برای اولین بار به پلتفرم موبایل کوچ خواهد کرد.

اخیراً اخباری از همکاری مایکروسافت با استدیو TiMi به‌منظور انتشار بازی‌های انحصاری ایکس باکس برای موبایل منتشرشده است. با بررسی اخبار این مدت، عجیب نیست که سونی هم به دنبال انتشار بازی‌های انحصاری خود برای موبایل باشد. دانیل احمد، تحلیل‌گر بازی‌های ویدیویی، گزارش داده است که سونی به دنبال ورود به بازار موبایل با فرانچایزهای فوق‌العاده پلی استیشن است.

اتصال گیمرها در سراسر پلتفرم‌ها

جیم رایان، مدیر پلی استیشن، در جلسه برگزارشده از اتصال میلیون‌ها گیمر در سراسر پلتفرم‌ها صحبت کرده است و اینکه پلتفرم موبایل هم، «یکی از آن حوزه‌هایی است» که سونی به آن فکر می‌کند. واضح است که جامعه کاربران موبایل از انتشار بازی‌های پلی استیشن برای این پلتفرم استقبال خواهند کرد؛ چه کسی از تجربه فرانچایزهای Gran Turismo و Ratchet & Clank در گوشی موبایل بدش می‌آید؟ لازم است بگوییم که این بازی‌ها فعلاً در مرحله بررسی قرار دارند و ممکن است به این زودی ها، شاهد انتشار آن‌ها برای موبایل نباشیم.

سونی علاوه بر گسترش فعالیت‌هایش برای پلتفرم موبایل، به دنبال ساخت سریال و فیلم‌های سینمایی از فرانچایزهای محبوبش است. از ساخت فیلم سینمایی Uncharted و سریال تلویزیونی The Last of Us خبرداریم. اما قرار است پروژه‌های دیگری هم در آینده معرفی خواهند شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*