ویژگی های جدید iOS 15


امید دلیری 18 خرداد 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

به روزرسانی جدید iOS 15 اپل شامل تعدادی از ویژگی ها و تغییرات کوچکتر است. غول فناوری طی رویداد WWDC 2021 ، ویژگی های جدید سیستم عامل iOS آینده خود را معرفی کرد.

داده های EXIF ​​در Photos آیفون

اپلیکیشن Photos اپل پس از سالها بیکاری و عدم تغییر ، توانایی مشاهده و ویرایش فراداده EXIF ​​را پیدا کرد. به گفته توسعه دهنده Federico Viticci ، کاربران می توانند زمان و تاریخ عکس را به صورت دستی در قسمت فراداده تنظیم کنند. این ویژگی همچنین بر اساس یادگیری ماشینی ، شناسایی سطح اشیاء را انجام می دهد. به عنوان مثال ، عکس سگی که Viticci داشت ، دیگر عکس های مشابه و هم نژاد سگ موجود در وب به صورت pop-up از طریق دانش Siri ظاهر می شوند.

احراز هویت رمز عبور یا Password Authenticator

یکی از ویژگی های iOS 15 که در جریان رویداد WWDC 2021 ذکر نشده بود ، ابزار احراز هویت داخلی سیستم عامل بود. احراز هویت معمولاً برای امنیت دو عاملی استفاده می شود. این ابزار کدهایی را برای وب سایت ها و اپلیکیشن ها ایجاد می کند تا با اطمینان هویت کاربر را تأیید کند. کدهای تأیید را می توان در بخش گذرواژه ها در Settings تنظیم کرد. این کدها در صورت لزوم می توانند به طور خودکار در یک صفحه ورود بدون نیاز به وارد کردن توسط کاربر ، در قسمت رمز عبور پر شوند. همچنین این ویژگی به این معنی است که کاربران برای کارکرد ویژگی امنیتی به یک برنامه شخص ثالث احتیاج ندارند.

بازیابی Apple ID و مخاطبین

اپل این گزینه را برای کاربران در نظر گرفته است که یک یا چند مخاطب را به عنوان مخاطب بازیابی حساب تنظیم کنند. این گزینه به شما کمک می کند تا دوباره به حساب اپل وارد شوید. اپل همچنین برنامه میراث دیجیتال Digital Legacy Program را معرفی کرده است. که به کاربران امکان می دهد افراد را به عنوان مخاطب میراث معرفی کنند. این افراد در صورت مرگ کاربر می توانند به حساب و اطلاعات شخصی کاربر دسترسی داشته باشند.

بزرگنمایی متن یا Magnifying text

در iOS 13 ، اپل ذره بینی را که هنگام جابجایی مکان نما در متن ظاهر می شد ، حذف کرد. این ویژگی باعث می شد که مکان حال حاضر نشانگر ، نشان داده شود. این ویژگی در iOS 15 به صورت یک لوپ قرص شکل بازمی گردد. همچنین اپلیکیشن Magnifier در iOS 15 به یک اپلیکیشن پیش فرض تبدیل می شود.

ویجت های جدید

اپل تعدادی ویجت جدید برای اپلیکیشن ها و سرویس های شخص اول خود ایجاد کرده است. از جمله App Store ، Contact ، Find My ، Game Center ، Mail و Sleep. ویجت App Store اخبار و تبلیغات اپلیکیشن ها و همچنین اطلاعات مربوط به رویدادهای جدید را نمایش می دهد. ویجت Find My امکان دسترسی سریع به افراد و ردیابی اشیاء را فراهم می کند. ویجت Contact به شما امکان می دهد تماس تلفنی یا پیام جدید ایجاد کنید ، به آدرس ایمیل دسترسی پیدا کنید یا خریدهای Family Sharing و درخواست Screen Time را تأیید کنید.

ویجت Game Center به دو ویجت تقسیم می شود. یکی برای برگشتن به بازی اخیراً بازی شده و دیگری برای بررسی اینکه دوستان در حال حاضر چه بازی هایی انجام می دهند. در ویجت Mail کاربران می توانند یک ایمیل را از یک صندوق پستی انتخاب شده مشاهده کنند. ویجت Sleep اطلاعات اخیر و یک مرور کلی از برنامه خواب را نشان می دهد.

مموجی (Memoji)

بخش عمده ای از موضوعات رویداد WWDC 2021 ، مموجی بود که چندین تغییر در iOS 15 به دست می آورد. بیش از 40 نوع لباس در نسخه جدید گنجانده شده است که در سه رنگ قابل انتخاب است. سه گزینه جدید عینک شامل قلب ، ستاره و یکپارچه سازی با رنگ های قابل انتخاب توسط کاربر برای قاب و لنزها در دسترس خواهد بود. همچنین کاربران می توانند رنگ چشم های مختلفی را برای چشم چپ و راست خود انتخاب کنند.

علاوه بر این ها ، سه گزینه cochlear implants ، oxygen tubes و soft helmet هم اضافه شده اند. همچنین نه برچسب Memoji جدید از جمله تکان دادن دست و لرزش است.

Say Hello

حتماً هنگامی که آیفون یا آیپد را راه اندازی می کنید ، با پیغام Hello یا سلام اپل مواجه شده اید. اکنون اپل این پیام را در مک هم قرار داده است. مانند صفحه های اولیه راه اندازی ، متن سلام به چندین زبان مختلف نشان داده می شود و همه از یک اسکریپت یکسان استفاده می کنند. این سبک ادای احترام قبلاً در بخش screensaver ظاهر شده بودکه در ماه آوریل در  macOS Big Sur 11.3 ظاهر شد.

بازی

هنگام انجام بازی ها با استفاده از دسته Xbox Series X یا PlayStation 5 ، کاربران می توانند دکمه Share را فشار دهند تا یک ویدیو کلیپ از 15 ثانیه آخر گیم پلی ذخیره شود.

حالت Focus شامل حالتی برای بازی خواهد بود که اعلان های ناخواسته را در طول گیم پلی فیلتر می کند. Game Center هم یک انتخابگر چند نفره جدید برای آوردن دوستان و گروهها ارائه می دهد. . صندوق درخواست دوستی در Game Center نیز موجود است که در حساب کاربر یا App Store قابل مشاهده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*