ویژگی Live Text در iOS 15 می تواند متن داخل عکس را به نوشته تبدیل کند


امید دلیری 20 خرداد 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

ویژگی Live Text در iOS 15 می تواند متن داخل عکس را به نوشته تبدیل کند. این ویژگی جدید در iOS 15 ، iPadOS 15 و macOS Monterey وجود دارد. این ویژگی به کاربران امکان می دهد متن موجود در هر تصویری را انتخاب ، ترجمه و جستجو کنند.

یکی از ویژگی های جدیدی که طی رویداد WWDC 2021 معرفی شد ، Live Text بود. نسخه نمایشی استفاده شده در جریان سخنرانی ، تابلوی سفید جلسه با متن دست نویس بود. با باز کردن برنامه دوربین در آیفون و نشان دادن آن به سمت صفحه سفید ، یک نشانگر کوچک در گوشه پایین سمت راست ظاهر می شود. این نشانگر متن را در منظره یاب تشخیص می دهد. با ضربه زدن روی نشانگر ، می توانید متن را در هر کجا که دوست دارید کپی یا به اشتراک بگذارید.

به راحتی متن موجود در عکس را کپی و به اشتراک بگذارید

Craig Federighi مدیر اپل در طول نسخه ی نمایشی ، متنی را از یک عکس کپی و آن را در یک ایمیل جای گذاری کرد. این ویژگی نه تنها هنگام گرفتن عکس کار می کند ، بلکه برای انتخاب و اشتراک گذاری متن می توان از Live Text با هر عکسی که در برنامه عکس شما وجود دارد استفاده کرد. هر زمان که نشانگر در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر شد ، می توان متن را از تصویر انتخاب کرد. همچنین کاربران می توانند متن موجود در عکس را انتخاب کرده و بر روی دستور ترجمه (Translate) ضربه بزنند. به این ترتیب می توانند بدون خروج از تصاویر ، متن تصویر را به زبان دیگری بخوانند.

این ویژگی می تواند به خواندن تابلوهای راهنمای خیابان ، منوها و بسیاری موارد دیگر کمک کند. مخصوصاً برای کسانی که در سطح بین المللی سفر می کنند. اگر تصویری شامل شماره تلفن یا آدرس خیابان باشد ، کاربران می توانند برای برقراری تماس یا جستجوی مکان بر روی متن موجود در تصویر ضربه بزنند. ویژگی Live Text همچنین کلمات گرفته شده در یک عکس را با Spotlight قابل جستجو می کند. جستجوی یک کلمه یا عبارت نتایج عکس را نشان می دهد. کاربران می توانند برای پرش مستقیم به آن عکس در کتابخانه خود ، روی آنها ضربه بزنند.

 

علاوه بر ویژگی های متنی ، اپل از ویژگی جستجو برای اشیاء و صحنه ها هم رونمایی کرد. هنگام مشاهده عکسی از هنر ، کتاب ، طبیعت و حیوانات خانگی ، دستگاه اطلاعات بیشتری از آن ها را با پیوندها نمایش می دهد. همچنین اگر دوربین را به سمت شیء مورد نظر بگیرید ، این اتفاق می افتد. ویژگی Live Text در هنگام راه اندازی هفت زبان از جمله انگلیسی ، چینی ، فرانسوی ، ایتالیایی ، آلمانی ، اسپانیایی و پرتغالی را پشتیبانی می کند. این ویژگی برای اجرا به تراشه A12 Bionic یا نسخه جدیدتر نیاز دارد (از آیفون XS به بعد).

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*