مایکروسافت هر سه ماه یک بار بازی های انحصاری منتشر خواهد کرد


Matin 20 خرداد 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده که برنامه دارد تا هر سه ماه یک‌بار حداقل یک بازی فرست پارتی برای ایکس باکس عرضه کند.

مایکروسافت با خریدن زنیمکس، شرکت مادر بتسدا و استودیوهای دیگر قدرت بازی‌سازی داخلی خود را به‌طور قابل‌توجه‌ای تقویت کرده و حالا ۲۳ استودیوی فرست پارتی در سراسر جهان در اختیار دارد. این یعنی در حال حاضر تیم‌های بسیاری مشغول ساخت بازی برای ایکس باکس هستند و در همین راستا، مایکروسافت امروز اعلام کرده که هدفی جدید برای خود تعریف کرده و آن این است که هر سه ماه یک‌بار حداقل یک بازی فرست پارتی جدید عرضه کند.

این بازی‌ها قرار است در سبک‌های مختلفی شامل نقش‌آفرینی، شوتر، استراتژی و ماجراجویی باشند.

مایکروسافت عنوان می‌کند که هدفش این است که اطمینان حاصل کند «بازیکنان به‌صورت مستمر به تجربه‌ی بازی‌های انحصاری باکیفیت بپردازند.» زمانی از مایکروسافت انتقاد می‌شد که در رقابت با پلی استیشن، به‌اندازه‌ی کافی محتوای فرست پارتی برای ایکس باکس نمی‌سازد. حال اما به‌نظر می‌رسد که این رویه قرار است در آینده‌ی نزدیک تغییر کند.

البته این را هم باید درنظر گرفت که در کسب‌و‌کاری مانند بازی‌سازی که خلاقیت نقش پررنگی دارد.

برخی از بازی‌هایی که برای ساخته شدن از طرف ایکس باکس چراغ سبز گرفته‌اند، ممکن است هیچ‌وقت تکمیل و منتشر نشوند. بااین‌حال مت بوتی، رئیس استودیوهای ایکس باکس می‌گوید از نتیجه‌ی کار استودیوهای مختلف ایکس باکس راضی و خشنود است.

بوتی در این خصوص توضیح می‌دهد: «ساخت بازی‌ها چهار تا پنج سال طول می‌کشد. حقیقتش این است که قرار نیست تمام پروژه‌های بازی‌سازی که شروع می‌کنیم، به مرحله‌ی انتشار برسند. با درنظر گرفتن این موضوع است که در شرایط کنونی‌مان قرار داریم. شرایطی که در آن ۲۳ استودیوی‌مان مشغول ساخت بازی‌هایی در سبک‌های متنوع هستند. می‌دانیم که برای یک پلتفرم سرگرمی در حال رشد باید به‌صورت مستمر محتوای جدید و هیجان‌انگیز ارائه شود. پس قرار است همان‌گونه که پلتفرم‌مان رشد می‌کند، سبد بازی‌هایمان هم پرتر شود.»

باید چندروزی منتظر ماند و دید که مایکروسافت در E3 2021 از چه بازی‌های انحصاری جدیدی رونمایی می‌کند. کنفرانس مایکروسافت در تاریخ ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) برگزار می‌شود که در آن بتسدا نیز حضور دارد و احتمالا چند بازی جدید برای ایکس باکس معرفی خواهد کرد. البته باید خاطرنشان کرد که سونی نیز از طرفی بی‌کار ننشسته و در حال ساخت بازی‌های انحصاری جدید است. آن‌ها اخیرا گفته بودند که ۲۵ بازی فرست پارتی جدید برای پلی استیشن در حال توسعه است. که نیمی از آن‌ها آی‌پی‌های جدید هستند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*