Blacktail یک بازی ترسناک ماجراجویی از یک تیم حرفه ای


Matin 23 خرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

افسانه‌های اسلاوها از جمله افسانه‌هایی هستند که کمتر توجهی در دنیای بازی‌های ویدیویی به آن‌ها شده است و معروف‌ترین آن‌ها افسانه ترسناک بابا یاگاست (Baba Yaga) که تیم The Parasight با عنوان جدید خود به نقل این افسانه (البته با مقداری تغییر نسبت به اصل افسانه) پرداخته است.

تیم The Parasight از جدیدترین عنوان اول شخص اکشن ماجراجویی خود با نام Blacktail برای کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس/سری اس، پلی استیشن ۵ و استیم در رایانه‌های شخصی رونمایی کرد که البته تاریخ انتشار این عنوان مشخص نشده است. احتمالا تابه حال نام بابا یاگا به‌گوش شما خورده باشد. افسانه‌ای مربوط به کشور‌های اسلاو که حتی تا به امروز بسیاری از شنیدن این نام در کشوری مانند روسیه وحشت دارند. شما در بازی Blacktail کنترل دختری ۱۶ ساله با نام یاگا را در دست دارید که متهم به جادوگری شده و او را از یک روستای اسلاو‌ در دوران قورن وسطی تبعید می‌کنند و زمانی که خاطرات او به‌شمل ارواحی خطاکار در اطراف او به زمین آمده و آنجا سیر می‌کنند، یاگا تنها یک راه را مناسب می‌یابد و آن شکار روح‌هاست که البته بهترین مهارت او در زندگی است.

شما در این بازی مسئولیت شکل دادن داستان قدیمی اسلاوها یعنی بابا یاگا را در عنوان اول شخص اکشن ماجراجویی Blacktail برعهده دارید. عنوانی که اکشن استفاده از تیروکمان و داستانی تیره و تار را بایکدیگر به صحنه می‌کشد. ولی این تمام داستان نیست. شما می‌توانید با اعمال خود تبدیل به همان کابوس بابا یاگای ترسناک شوید. در سوی دیگر می‌توانید داستانی مثبت و خوب از بابا یاگای افسانه‌ای را با تبدیل شدن به محافظ جنگل به تصویر بکشید.

گیم‌پلی و سیستم‌ پیشرفت در بازی

شما در عنوان Blacktail با تیروکمان مورد اعتماد خود به جنگ دشمنان رفته و آن‌ها را از پای درمی‌آورید. درکنار آن با ساخت تیر‌های متفاوت برای کمان خود و مواد مختلف، رنگ‌وبویی تازه به دنیای مملو از جنگ و شکار خود می‌دهید. شما همچنین با برداشت گیاهان متفاوت است که می‌توانید در این جنگل بی‌رحم دوام بیاورید. در مسیر خود با دستیابی به گنج‌های متفاوت با افسانه‌های قدیمی اسلاوها بیشتر آشنا شوید.

بازیابی خاطرات گذشته

در این سفر، صدایی اسرار آمیز تمام مدت یاگا را در مسیر تیره و تار هدایت کرده و به او قدرت بازیابی گذشته‌اش را می‌دهد. بازیابی خاطرات از بین رفته یاگا یکی از مهم‌ترین اهداف ماست که با دنبال کردن ارواح و از پیش برداشتن باس فایت‌های خارق‌العاده می‌توانید به این مهم دست یابید. شکی نیست که هرکس حافظه خود را از دست دهد و به‌دنبال خاطرات باشد. ابتدا به سراغ دوستان رفته و خواسته یاگا نیز همین بوده و باید با جمع آوری سرنخ‌های مختلف، پازل اسرار دوستان گمشده یاگا را بیابیم. این عنوان یک قدم از سورئال پیش‌تر رفته و هر خاطره در این عنوان یک اپیزود ۲.۵ بعدی جداگانه است. دیدی عجیب و اسرار آمیز را با تابش نور به قلب، روح و ریشه‌های رازآلود یاگا به ما نشان می‌دهد.

ساخت و پرداخت آینده

دوستی‌ها، دشمنی‌ها و عقاید خود را در مراحل فرعی داستان محور بازی نمایان کنید. سرنوشت سرزمین و ساکنین آن در دست شماست. بابا یاگای ترسناک و انتقام جو می‌شوید یا بابا یاگای امین و دلسوز؟ سیستم Morality (اخلاق شخصیت شما) در بازی تاثیری بسیار زیاد در تجربه گیم‌پلی شما دارد. تصمیمات مختلف شما و پیمودن راه به شیوه‌های متفاوت به‌طور مستقیم اخلاقیات شما در بازی را تغییر می دهد. یکی دیگر از اهداف شما جمع‌آوری طرز تهیه مواد مختلف از کتاب‌های جادویی و ساخت اکثیر در دیگ است.  به‌لطف این مواد جادویی می‌توانید مهارت‌های تازه را به‌دست آورده و قدرت خود را افزایش دهید.

یکی از زیبایی‌های عنوان Blacktail سیستم اخلاقیات یا همان Morality بوده. که هرکس را به‌سمتی متفاوت جذب کرده و تجربه این بازی را رنگارنگ می‌کند. تلاش برای ایجاد عنوانی متفاوت و به‌دور از کلیشه همان چیزی‌ست که The Parasight در ذهن داشته. حداقل تابدین لحظه که کمترین آشنایی با این عنوان داریم به‌نظر می‌رسد که موفق به انجام دادن آن خواهند شد. درکنار داستانی که کمتر در بازی‌های ویدیویی به‌نمایش درآمده انتظار داریم گیم پلی جذاب و متفاوت را نیز شاهد باشیم. تا این تجربه نو فقط در حد داستان باقی نمانده و نوآوری به تجربه گیم‌پلی بازی نیز سرایت کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*