ترجمه خودکار در iPadOS 15 نوید تجربه جدیدی از مکالمه مستقیم را می دهد


امید دلیری 29 خرداد 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

ترجمه خودکار در iPadOS 15 نوید تجربه جدیدی از مکالمه مستقیم را می دهد . نسخه جدید اپلیکیشن Translate در iPadOS 15 شامل ویژگی جدید ترجمه خودکار است. با استفاده از این ویژکی ، مکالمات به دو زبان می توانند به صورت هم زمان ترجمه شوند.

ویژگی های جدید اپلیکیشن ترجمه اپل

اپل امسال قرار است تعداد زیادی ویژگی ترجمه در نسل بعدی سیستم عامل های macOS ، iPadOS و iOS ارائه دهد. ویژگی هایی از جمله ترجمه متن در کل سیستم ، زبانهای روی دستگاه و یک اپلیکیشن ترجمه جدید برای آیپد. این اپلیکیشن جدید به کاربران امکان می دهد متن را تایپ یا صحبت کنند و به چندین زبان ترجمه کنند. همچنین حالت مکالمه جدیدی را اضافه می کند. حالت مکالمه به این معنی است که دو نفر در کنار هم یا روبروی یکدیگر نشسته اند و آنچه را که هر شخص با ترجمه صحبت کرده نشان می دهد. با ویژگی جدید ترجمه خودکار ، هر شخص باید بتواند آزادانه صحبت کند زیرا آیپد زبان را تشخیص می دهد و صحبت می کند. مکالمه ی ترجمه شده به صورت خودکار به زبان مناسب بیان می شود.

وبسایت appleinsider نسخه جدید اپلیکیشن Translate را در یک مکالمه مستقیم از اسپانیایی به انگلیسی آزمایش کرده است. در ابتدا این ویژگی متناقض بوده ، اما دانلود زبانها روی دستگاه ، دقت آن را بسیار بهبود بخشید. قابلیت ترجمه خودکار اپلیکیشن Translate ، مقداری با تأخیر به گوش دادن به یک بلندگو می پردازد. همچنین میکروفن را خیلی زود قطع می کند. وقتی شخصی صحبت می کند ، اپلیکیشن Translate رونویسی آن زبان و ترجمه متنی را در زیر آن نشان می دهد. پس از چند ثانیه اپلیکیشن با شنیدن ترجمه ، صحبت می کند.

این آزمایشی از اولین نسخه آزمایشی اپلیکیشن Translate بوده است. به احتمال زیاد این اپلیکیشن طی چند ماه آینده بهبود می یابد. این یک ویژگی امیدوار کننده است. با بهبود آن می تواند به دو نفر که به دو زبان مختلف صحبت می کنند ، اجازه دهد مکالمه طولانی به طور هم زمان و زنده داشته باشند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*