۷ بازی مورد انتظاری که در رویداد E3 2021 معرفی نشدند


Matin 30 خرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

رویداد E3 پس از یک سال غیبت امسال برگزار شد. حال که شرکت‌ها بیش از پیش وقت داشتند، محتوای خوبی را عرضه کردند. می‌توان گفت که امسال تعداد زیادی بازی در رویداد E3 2021 معرفی شد. در این رویداد از بسیاری از بازی‌ها مثل بتلفیلد 2024، فورزا هورایزن 5 و حتی ادامه بازی زلدا رونمایی شد.

اما در این میان چند نکته وجود داشت که جای افسوس داشت. اول از همه عدم حضور سونی در این رویداد بود که حقیقتاً جای تأسف دارد. سونی همواره یکی از بهترین کنفرانس‌ها را در این رویداد برگزار می‌کرد. اما نکته دیگری که باعث ناامیدی طرفداران بود عدم حضور تعدادی از بازی‌های مورد انتظار بود. بازی‌هایی که شاید در سال قبل یا قبل‌تر آن معرفی شده اما اطلاعات زیادی از آن‌ها منتشر نشده بود. بسیاری از ماها منتظر یک تریلر از گیم‌پلی یا لااقل داستان این بازی‌ها بودیم که متأسفانه در این رویداد حضور نداشتند.

Mario Odyssey 2

بازی سوپرماریو آدیسی از بازی‌های به شدت موفق کنسول نینتندو سوییچ بود. این بازی با آزادی عملی که به گیمر می‌داد باعث می‌شد تا نهایت خلاقیت را در این بازی به کار گیرد. ماریو آدیسی یکی از بهترین بازی‌های ساخته شده است و این حقیقت از امتیازات و نمرات آن کاملاً مشخص است. شاید این بازی بهترین گرافیک را نداشته باشد اما هر لحظه از آن بسیار مفرح و لذت بخش است. حال اخیراً شایعات پیرامون نسخه دوم از بازی ماریو آدیسی زیاد پخش شده بود.

اما در E3 امسال خبری از این بازی نبود. نینتندو ترجیح داد تا تمرکز خود را روی ادامه بازی زلدا بگذارد تا بازی ماریو. البته عدم حضور این بازی در کنفرانس نینتندو به معنی اینکه روی ماریو آدیسی 2 اصلاً کاری نمی‌شود نیست. طبق شایعاتی که اخیراً بسیار در دنیای رسانه پخش شده احتمال عرضه حداقل یک تریلر از این بازی وجود دارد. اما اینکه چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد اصلاً معلوم نیست.

یکی از بازی‌های به شدت مورد انتظار بازی جدید سری بازی بتمن بود. مدتی هست که از انتشار بازی بتمن Arkham Knights می‌گذرد و به نوعی بازی تا الان عرضه نشده که حس بتمن بودن را به گیمرها القا کند. حال چندی پیش این بازی به طور رسمی معرفی شد. اما در رویداد E3 2021 حرفی در مورد آن زده نشد. دنیای رسانه انتظار داشت تا حداقل تریلر گیم‌پلی یا داستان این بازی را شاهد باشد. اما این اتفاق نیافتاد. بنا بر تجربه اکثراً می‌دانیم که سری بازی بتمن از بازی‌های جهان باز بسیار خوب هستند.

پس انتظارات از Batman Gotham Knights به شدت بالاست. اما با اینحال نکته جذاب استفاده این بازی از ویژگی‌های کنسول‌های نسل 9 است. نرخ فریم 120 و ویژگی‌های خاص کنترلر دوئل سنس قطعاً تجربه این بازی را چندین برابر لذت بخش‌تر خواهد کرد. اما به هر دلیلی اطلاعاتی از این بازی منتشر نشد. امیدواریم در چند ماه آینده شاهد اطلاعاتی مفید در مورد Batman Gotham Knight باشیم.

Fable

حدود 10 سال از آخرین Fable منتشر شده می‌گذرد. این سری بازی از اولین بازی‌های انحصاری ایکس باکس و بود. Fable در کنار Halo دو فرنچایز بزرگی بودند که به ایکس باکس قدرت می‌دادند. آخرین بازی رسمی Fable سال 2010 برای کنسول‌ ایکس باکس 360 منتشر شد. این بازی از انتقادات و نمرات خوبی بهره‌مند بود و به طور کلی بازی بسیار زیبایی بود. در جولای سال 2020 مایکروسافت اعلام کرد که در حال ساخت نسخه‌ای جدید از این سری بازی است. اما اطلاعات زیادی از آن منتشر نکرد. با این اتفاق طرفداران سری بازی Fable بسیار خوشحال شدند و منتظر یک تریلر رسمی از این بازی بودند.

برای نشان دادن این بازی، رویداد E3 2021 یکی از بهترین فرصت‌ها بود. مخصوصاً اینکه کنفرانس ایکس باکس و بتسدا از جذاب‌ترین کنفرانس‌ها بودند. اما به احتمال زیاد این بازی هنوز آماده نبوده و نیاز به کار بیشتر داشته که امیدواریم اینچنین باشد. به دلیل اینکه طرفداران این بازی به شدت چشم انتظار هستند و انتظارات از بازی جدید Fable به شدت بالاست.

Hogwarts Legacy

یکی از بازی‌های متفاوت که همگی انتظار آن را می‌کشیدند، بازی هری پاتر بود. این بازی در اواخر سال 2020 معرفی رسمی شد و نام آن Hogwarts Legacy است. مدت بسیار زیادی از ساخت آخرین بازی بر اساس فیلم‌های هری پاتر می‌گذرد. این فیلم‌ها پتانسیل بسیار خوبی برای بازی داشته و اینکه بازی سازان به آن توجهی نداشتند به نوبه خود جالب است. تنها اطلاعاتی که از بازی هری پاتر در دسترس است این است که این بازی به سبک نقش آفرینی و جهان باز است. اما اطلاعات بیشتر Hogwarts Legacy وجود ندارد.

طرفداران سری فیلم هری پاتر به شدت منتظر این بازی هستند و اینکه در رویداد E3 2021 حضور نداشت برای آن‌ها ناامید کننده بود. در اصل جای خالی این بازی به شدت احساس می‌شد. یکی از سؤالاتی که مطرح است این است که داستان بازی چگونه است. داستان بازی هری پاتر از خود فیلم‌ها جداست و در اصل شما کارکتر خودتان را خواهید ساخت و در دنیای هری پاتر به گشت و گذار می‌پردازید. حال باید منتظر ماند و دید که آیا در کنفرانس دیگری اثری از این بازی خواهد بود یا نه.

The Callisto Protocol

پارسال بود که سازندگان سری بازی Dead Space از بازی جدید خود به نام The Callisto Protocol رونمایی کردند. این بازی یک بازی ترسناک، داستانی و تک نفره است. مانند بازی‌های دیگر اطلاعات زیادی از این بازی هم در دسترس نیست. اما چیزی که در مورد این بازی می‌دانیم نسبتاً داستان آن است. شما در یکی از قمرهای سیاره مشتری به نام Callisto گیر کرده و باید فرار کنید. حال در مسیر شما هیولاهای متفاوت و چالش‌های بسیاری قرار دارند. چیزی که انتظارات را از  The Callisto Protocol بالا می‌برد سابقه سازندگان آن است.

سری بازی Dead Space از بازی‌های خوب ترسناک بودند و تحسین شده بودند. حال پس از مدت‌ها یک بازی به دست این سازندگان آن هم تقریباً به همان سبک قرار است عرضه شود. پس طرفداران سری بازی Dead Space قطعاً برای این بازی هیجان زده هستند. نبود این بازی هم به شدت در رویداد E3 احساس می‌شد. در اصل مسئله مبهم برای گیمرها نوع گیم‌پلی این بازی است. چیزی که شرکت سازنده The Callisto Protocol می‌توانست به راحتی آن را روشن کند. البته در سایت این بازی نوشته شده که بازی The Callisto Protocol در سال 2022 برای کنسول‌ها و پی سی عرضه خواهد شد. پس باید امیدوار بود که شاید به زودی اطلاعات بیشتر از این بازی منتشر شود.

بازسازی Prince of Persia: The Sands of Time

شایعات پیرامون این بازی بسیار بود. پس از مدت‌ها بالاخره یوبی‌سافت اعلام کرد که در حال بازسازی یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای خود به نام Prince of Persia است. این شرکت تصمیم گرفت که این کار را با بازسازی Sands of Time شروع کند. طرفداران سری بازی شاهزاده ایرانی قطعاً از این خبر خوشحال شدند. مدت زیادی از انتشار این سری بازی می‌گذرد. اینکه یوبی‌سافت قبل از عرضه یک نسخه جدید تصمیم به بازسازی نسخه‌های قبلی گرفت به نظر تصمیم درستی می‌آید.

حال که طرفداران به شدت منتظر عرضه تریلری از گیم‌پلی یا حتی داستان این بازی بودند از آن دریغ شدند. از بازی شاهزاده ایرانی هیچ اثری در E3 2021 وجود نداشت. یوبی‌سافت ترجیح داد تا بیشتر روی این بازی کارکند و در رویداد دیگری به آن بپردازد. البته از این بازی اصلاً اطلاعات زیادی وجود ندارد و ما تنها می‌دانیم که درحال ساخت است. پس امیدواریم در چند ماه آینده یوبی‌سافت اطلاعاتی از Prince of Persia منتشر کند تا حداقل گیمرها این بازی را از یاد نبرند.

این بازی از بازی‌هایی است که تقریباً مدت زیادی از رونمایی از آن می‌گذرد. بازی GhostWire Tokyo در سال 2019 در E3 معرفی شد. این بازی قبل از خرید زنی مکس توسط مایکروسافت اتفاق افتاد پس شاید تصمیمات دیگری در مورد آن گرفته شده است. نکته اینجاست که کارگردان این بازی چند ماه پس از رونمایی از آن از شرکت استعفا داد. از آن موقع تا الان هیچ اطلاعات خاصی در مورد آن عرضه نشده است.

تنها چیزی که ما از GhostWire Tokyo می‌دانیم، این است که این بازی یک بازی اول شخص است. همانطور که از نامش پیداست در توکیو جریان خواهد داشت. چیز دیگری که از تریلر آن مشخص بود وجود عناصر عجیب بود. این بازی می‌توانست یکی از سورپرایزهای جالب رویداد E3 2021 باشد اما متأسفانه اصلاً در این کنفرانس حضور نداشت. اینطور که مشخص است ساخت این بازی در ابهام قرار دارد و هنوز هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است. امیدواریم که سازندگان GhostWire به زودی گیمرها را از این بی خبری در آورده و اطلاعاتی در مورد این بازی به ما عرضه کنند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*