بازی GTA Online به بالاترین تعداد بازیکن در سال 2020 رسید


Matin 30 خرداد 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

معرفی بازی GTA Online

بازی جی تی ای آنلاین (Grand Theft Auto Online) یکی از عناوین محبوب در سبک آنلاین چند نفره و اکشن ماجراجویی است که توسط استودیو راک استار نورث (Rockstar North) ساخت و توسط کمپانی راک استار گیمز (Rockstar Games) منتشر شده است. بازی جی تی ای V آنلاین اولین بار در تاریخ 1 اکتبر 2013 (9 مهر 1392) برای کنسول های پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 ، در تاریخ 18 نوامبر 2014 (27 آبان 1393) برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، و در تاریخ 14 آوریل 2015 (25 فروردین 1394) برای ویندوز و رایانه های شخصی منتشر شد. همچنین تایید شده که تاریخ عرضه بازی GTA Online برای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در سال 2021 خواهد بود. در ادامه همه چیز در مورد GTA V Online را توضیح خواهیم داد.

این بازی، بخش آنلاین عنوان GTA است که در ایالت خیالی سن آندریاس (بر اساس جنوب کالیفرنیا) داستان و واقایع آن رخ می‌دهد. در بازی کامپیوتر GTA Online حداکثر 30 بازیکن می‌توانند بطور همزمان در جهان آزاد جستجو کرده و با هم به رقابت بپردازند.

طراحی بازی جهان باز جی تی ای آنلاین به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه در سان آندریاس پرسه بزنند که شامل یک حومه باز و یک شهر خیالی با نام لوس سانتوس (بر اساس لس آنجلس) است. داستان بازی GTA Online بدین صورت است که بازیکنان، یک کاراکتر بدون دیالوگ را کنترل می‌کنند که به تازگی به لوس سانتوس آمده و قصد دارد تا به بزرگ‌ترین جنایتکار شهر تبدیل شود. داستان بازی جی تی ای آنلاین ، هفته‌ها قبل از داستان بخش تک نفره رخ می‌دهد (البته بعد از انتشار آپدیت‌ها، داستان آن چند سال بعد از وقایع بخش تک نفره نیز ادامه پیدا کرد).

گیم پلی بازی GTA Online بدین صورت است که بازیکنان باید با رقابت با یکدیگر، بخش داستانی بازی را پیش ببرند.

این بازی همچنین شامل ماموریت ها و رویدادهای جانبی (Side Mission) بی شماری است؛ ماموریت های بزرگتر چند بخشی موسوم به “Heists” و طیف وسیعی از آیتم‌های قابل خرید برای ایجاد یک امپراطوری وسیع.

بازی Grand Theft Auto Online همزمان با بازی اصلی ساخته شد. و همگی بر این باور بودند که این بازی یک عنوان جداگانه محسوب می‌شود و در آن باید در دنیایی که هر روز درحال توسعه است، بازی کنند. در ابتدای راه، بازی دچار مشکلات فنی زیادی شد؛ مانند از دست رفتن دیتای شخصیت‌ها و یا ناتوانی در انجام ماموریت‌های بازی. در نقد و بررسی بازی GTA Online نیز منتقدان نیز از همان ابتدا به دو قطب مخالف تقسیم شدند. عده‌ای از مشکلات و ماموریت‌های تکراری شکایت می‌کردند و عده‌ای دیگر، وسعت بازی و گیم پلی بازی جی تی ای آنلاین را مورد ستایش قرار می‌دادند.

این دو دستگی به حدی بود که طی یک سال، این بازی هم جایزه ناامید کننده‌ترین بازی سال را گرفت و هم جایزه بهترین بازی آنلاین چند نفره از طرف ناشران مختلف. با انتشار آپدیت‌های رایگان مکرر، بازی به مرور بهتر از قبل ظاهر شد و منتقدین نیز شروع به تعریف و تمجید از بازی کردند. آخرین اپدیت جدید GTA V online در سال 2015 با نام Heist توانست توجه منتقدین را جلب کند. در حال حاضر، خرید بازی GTA Online برای کامپیوتر، از فروشگاه اپیک گیمز و استیم امکان پذیر است.

GTA Online به بالاترین تعداد بازیکن در سال 2020 رسید

طبق اخبار جدید اعلام شده که در سال 2020 افراد بیشتری بازی GTA Online را نسبت به سال‌های قبل بازی می‌کردند. این یک نقطه عطف چشمگیر با توجه به قدمت بازی به حساب می‌آید.

علیرغم اینکه این عنوان بیش از 7 سال پیش منتشر شده، بازی GTA Online محبوب تر از همیشه است. شرکت Rockstar Games تأیید کرد که سال 2020 رکورد تعداد بازیکنان بازی را ثبت کرده است؛ به این معنی که افراد بیشتری بازی Grand Grand Theft Auto Online را در سال 2020 بیش از سال‌های قبل بازی می‌کردند.

یکی از دلایل محبوبیت بالای بازی جی تی ای آنلاین این است که هر ساله بطور مرتب برای آن آپدیت‌ها و محتواهای جذاب توسط استودیو راک استار منتشر می‌شود. مثلا سال گذشته، چندین آپدیت منتشر شد که به بازی وسایل نقلیه و مراحل جدید اضافه می‌کرد. در پایان سال 2020 نیز شاهد بزرگ‌ترین آپدیت جدید جی تی ای وی انلاین ، یعنی El Cayo Perico Heist بودیم که در آن موقعیت مکانی جدید برای کشف شدن به وسیله بازیکنان، وسایل نقلیه جدید و یک مرحله دزدی کردن اضافه شد که می‌توانستید تک نفره و یا همراه با دوستان خود بازی کنید.

بنابراین جای تعجب نیست که سال 2020 شاهد بالاترین تعداد بازیکن Grand Theft Auto Online تاکنون بوده است. شرکت Rockstar ارقام دقیقی ارائه نکرد، اما ادعای آنها توسط تجزیه و تحلیل بازار جهانی بازی های دیجیتال از آژانس تحقیقاتی نیلسون (Nielson) یعنی SuperData پشتیبانی می‌شود. تجزیه و تحلیل نشان داد که بازی Grand Theft Auto 5 ، که شامل بازی Grand Theft Auto V آنلاین نیز است، در لیست بازی های پردرآمد کنسول در دسامبر 2020 در مکان چهارم قرار گرفت. این قضیه با توجه به سن بازی و رقابت آن با عناوین داغ و جدیدی مثل Cyberpunk 2077 و Call of Duty: Black Ops Cold War ، خیره کننده است!

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که دسامبر 2020 بالاترین درآمد فروش بازی GTA Online برای PC و کنسول‌ها در طول این 7 سال است. این درآمد بدون شک توسط اپدیت جدید GTA V Online یعنی El Cayo Perico Heist حاصل شد که بازیکنان جدیدی را به ارمغان آورد و پایگاه افراد حاضر را دوباره تقویت کرد. شایان ذکر است که این بروزرسانی به صورت رایگان منتشر شد؛ به این معنی که این درآمد بالا از طریق تراکنش‌های خرد حاصل می‌شود نه از طریق بازیکنانی که DLC را خریداری می‌کنند.

سیستم مورد نیاز بازی GTA Online

در این قسمت به بررسی سیستم مورد نیاز بازی جی تی ای آنلاین و موارد مورد نیاز برای اجرای آنلاین آن می‌پردازیم.

 

حداقل سیستم مورد نیاز بازی بدین شرح است:

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت، ویندوز 8.1 ورژن 64 بیت، ویندوز 8 ورژن 64 بیت، ویندوز 7 ورژن 64 بیت سرویس پک 1

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده اینتل Core 2 Quad CPU Q6600 با سرعت 2.40 گیگاهرتز یا AMD Phenom 9850 Quad-Core با سرعت 2.5 گیگاهرتز

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک انویدیا 9800 GT با 1 گیگابایت حافظه رم یا AMD HD 4870 با 1 گیگابایت حافظه رم

دایرکت ایکس: ورژن 10

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 90 گیگابایت

 

و اما سیستم پیشنهادی برای دریافت بهترین عملکرد :

سیستم عامل (OS): ویندوز 10 ورژن 64 بیت، ویندوز 8.1 ورژن 64 بیت، ویندوز 8 ورژن 64 بیت، ویندوز 7 ورژن 64 بیت سرویس پک 1

پردازنده سیستم عامل (CPU): پردازنده اینتل Core i5 3470 با کلاک سرعت 3.2 گیگاهرتز یا AMD X8 FX-8350 با کلاک سرعت 4 گیگاهرتز

رم: 8GB

پردازنده کارت گرافیک: کارت گرافیک انویدیا GTX 660 با 2 گیگابایت حافظه رم یا AMD HD7870 با 2 گیگابایت حافظه رم

دایرکت ایکس: ورژن 10

حداقل فضای مورد نیاز برای نصب: 90 گیگابایت

سایر مواردی که برای انجام بازی GTA Online به آن نیاز خواهید داشت:

  • اکانت Rockstar Games Social Club برای دسترسی به بخش آنلاین
  • اتصال به اینترنت موقع ثبت کد اختصاصی بازی شما در Rockstar Games Social Club
  • استفاده از VPN در تمامی مراحل تا وصل شدن به بخش آنلاین بازی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*