Twitch در مدت زمان تماشا رکورد شکست


Matin 31 خرداد 1400 12 دقیقه مطالعه
iOS 14

توییچ در ماه می و برای چندمین بار در سال ۲۰۲۱ رکورد جدیدی در زمینه میزان تماشا محتوا ثبت کرده است. همچنین آماری از ۱۰ بازی محبوب توییچ در این ماه منتشر شده است.

Twitch بیشتر به‌خاطر استریم محتوای ویدیو گیمی شناخته می‌شود. بااین‌حال، این پلتفرم شرایطی را فراهم کرده که دیگر تولیدکنندگان محتوا نیز بتوانند استعداد و خلاقیت خود را در موضوعاتی غیر از بازی با دیگران به اشتراک بگذارند. توییچ همیشه تلاش کرده که پلتفرم شماره‌یک برای استریمرهای محتوا باشد. حالا خبر رسیده که توییچ برای چهارمین بار در سال ۲۰۲۱ توانسته رکورد قبلی خود را از نظر میزان تماشا بشکند که نشان می‌دهد این شبکه‌‌ در مدت کوتاهی توانسته محبوبیت خود را درمیان مردم به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

آماری نیز در همین راستا منتشر شده که ۱۰ دسته‌بندی/بازی برتر توییچ را در ماه می (اردیبهشت-خرداد) از نظر تعداد ساعات تماشا فهرست کرده و در آن اطلاعات جالبی دیده می‌شود. همان‌طور که در عکس زیر مشخص است، دسته‌بندی Just Chatting (ویدیوهایی که استریمر در آن راجع‌به مسائل مختلف صحبت می‌کند) از لحاظ تعداد ساعات تماشا در رتبه‌ی اول قرار دارد. در رتبه‌های دوم و سوم GTA 5 و League of Legends را داریم که توانسته‌اند محبوبیت خود را درمیان سه دسته‌بندی برتر توییچ همچنان حفظ کنند. نکته‌ی جالب این‌جا است که ساعات تماشای ویدیوهای مربوط‌به بازی League of Legends با ۱۱ درصد رشد نسبت به ماه قبل به ۱۶۸ میلیون ساعت رسیده، ولی با این وجود باز هم نتوانسته بالاتر از GTA V با ۲۵۰ میلیون ساعت قرار بگیرد.

در رتبه‌‌ی چهارم بازی Valorant را داریم که میزان تماشای استریم‌هایش نسبت به ماه گذشته ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده و به ۹۵ میلیون ساعت رسیده است. در پی آن بازی‌ Call of Duty: Warzone، بازی Fortnite، بازی Counter-Strike: Global Offensive، بازی Minecraft، بازی Apex Legends و بازی Resident Evil Village پربیننده‌ترین بازی‌های ماه می پلتفرم توییچ بوده‌اند. نکته‌ی دیگر درباره‌ی بازی اپیکس لجندز است که نسبت به ماه قبل یک رشد فوق‌العاده ۳۳ درصدی را از نظر جذب بیننده تجربه کرده و استریم‌هایش در ماه می ۶۱ میلیون ساعت در توییچ دیده شده است.

کاربران توییچ در ماه می درکل ۲.۲ میلیارد ساعت محتوا روی این شبکه تماشا کرده‌اند.

همچنین محبوب‌ترین استریمر توییچ xQcOW است که به‌خاطر استریم GTA 5 مشهور است و ویدیوهایش در ماه می ۳۹ میلیون ساعت دیده شده است. در مقام بعدی Gaules قرار دارد که از بازی کانتر استریم می‌گذارد و کاربران توییچ ۱۵ میلیون ساعت محتوای او را تماشا کرده‌اند.

البته توییچ تنها به‌خاطر رکودشکنی‌هایش نیست که در این چندوقت سرخط اخبار شده است. مثلا خبر آمده که استریمرهای معروفی چون Amouranth و Indiefoxx نوع خاصی از محتوای ASMR (ویدیوهایی که به قصد تمدد اعصاب تماشاگران تولید می‌شوند) را استریم کرده بودند که حاوی موارد غیر اخلاقی بوده و به همین خاطر از توییچ بن شده‌اند. علاوه‌براین، برخی استریمرهای توییچ از موسیقی‌های دارای کپی‌رایت به‌عنوان موسیقی پس‌زمینه‌ی استریم‌شان استفاده می‌کنند و DMCA، نهاد ناظر بر قانون کپی‌رایت در اینترنت چند باری دست به کار شده و ویدیوهای تولید‌شده را در این پلتفرم به‌دلیل نقض این قانون حذف کرده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*