۵ بازی ترسناک بقا محوری که نباید تجربه‌شان را از دست بدهید


Matin 6 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

پیدا کردن مهمات، ذخیره کردن آیتم‌های سلامتی و زیر و رو کردن ترسناک‌ترین لوکیشن‌های ممکن، مهمترین فاکتورهایی هستند که یک بازی بقا محور خوب به اندازه از هر کدامشان در جریان مراحلش استفاده می‌کند.

5) Darkwood

Darkwood در اصل یک بازی ترسناک بقامحور خیلی ساده‌ است که شاید در نگاه اول خیلی جذاب به نظر نرسد. اما نباید بگذارید که دوربین از بالا به پایین و گرافیک به نسبت ساده Darkwood گولتان بزند. چراکه تا پای تجربه Darkwood ننشینید و در جنگل تاریک و آشوب‌زده بازی قدم نزنید، متوجه نمی‌شوید که چقدر اتمسفر بازی سنگین و غیرقابل تحمل است. از طرفی سیستم بقای بازی هم شدت ترس حضور در محیط‌های تاریک دارک وود را بیشتر هم می‌کند. شما عملا برای به دست آوردن یک سلاح ساده باید ساعت‌ها زحمت بکشید. بدتر اینکه اگر به سیستم بقای بازی بی‌اعتنایی کنید و کمی تنبلی در گشت و گذار به خرج دهید، حتی یک شب هم نمی‌توانید در جنگ‌ سیاه دارک وود دوام بیاورید.

4) Lone Survivor

خرید بازی ترسناک - رزیدنت اویل 7

از بازی‌های قدیمی و خاص ژانر وحشت که این روزها متاسفانه خبری از آن نیست، می‌توان به سایلنت‌ هیل اشاره کرد.

سری بازی‌های سایلنت هیل با آن اتمسفر گیرا، داستان پر پیچ و خم و موجودات دهشتناکشان کاری می‌کردند که مو بر تنمان از لحظه به لحظه بودن در بلندای تپه‌های خاموش سیخ شود. گرچه دیگر خبری از سایلنت هیل نیست اما آن‌ها واقعا نمرده‌اند. بلکه درون مایه این بازی‌ها هر روز باعث ساخت بازی‌های ترسناک فوق‌العاده‌ای می‌شوند که هنوز به نسخه بیست سال پیش سایلنت هیل وفادارند. یکی از این بازی‌ها Lone Survivor است. یک اثر دو بعدی پیکسلی که از همه لحاظ شباهت زیادی به سایلنت هیل دارد. با شهر گرد و خاک گرفته‌ای طرف هستید که تاریکی آن را فراگرفته و در دل سیاه شب‌هایش موجوداتی وحشتناکی جان می‌گیرند. اما تنها شباهت Lone Survivior به سایلنت هیل فقط به همین ستینگ مرموز ختم نمی‌شود. نه، Lone Survivor طوری مثل سایلنت‌ هیل‌ها، قصه روانشناختانه‌اش را روایت می‌کند که در چند ساعت ابتدایی بازی، اصلا متوجه نمی‌شوید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. تصاویری می‌بینید که با عقل جور در نمی‌آیند، با افرادی صحبت می‌کنید که اصلا وجود خارجی ندارند و آنقدر در توهمات کاراکتر اصلی بازی غرق می‌شوید که از یک جایی به بعد فرق بین خیال و واقعیت را نمی‌توانید از هم تمیز دهید.

3) Dying Light

شاید دایینگ لایت یک بازی کژوال‌تر نسبت به دیگر اعضای این لیست باشد. اما حقیقتش را بخواهید تجربه فوق‌العاده جذابی که این بازی پیش رویتان می‌گذارد به قدری عجیب است که وقتی پای تجربه‌اش بنشینید دل کندن از کنترلر برایتان خیلی سخت می‌شود. در دایینگ لایت با یک جهان بزرگ طرفید که با کلی زامبی خشن و تشنه به خون پر شده. سلاح‌های گرم هم به ندرت در جریان مراحل بازی پیدا می‌شوند و شما باید با ساخت یک سری سلاح سرد و استفاده به جا از مهارت پارکور کاراکتر تحت کنترلتان، از بین جمعیت عظیم زامبی‌ها راهی برای رسیدن به نقاط مورد نظرتان پیدا کنید. از طرفی گشت و گذار هم در دایینگ لایت از اهمیت زیادی برخوردار است و اگر می‌خواهید در این دنیای آخرالزمانی راحت‌تر دوام بیاورید، نباید کاوش در جهان بازی را فراموش کنید.

2) The Forest

The Forest یک بازی ترسناک بقا محور اول شخص است که در سال‌های اخیر سر و صدای زیاد به پا کرد. بازی از همان بدو شروع، شما را به درون جنگلی پرت می‌کند که در حاشیه آن قبیله‌ای آدمخوار و جهش یافته زندگی می‌کند. شما باید در این جنگل ترسناک به دنبال غذا، محلی برای سکونت، سلاح و کلی چیز دیگر برای زنده ماندن باشید. در هر لحظه از بازی هم احتمال حمله کردن آدمخوارها هم وجود دارد و کافیست یک لحظه غافل شوید تا یک دفعه خودتان را در حالی ببینید که توسط این موجودات بی‌رحم دوره شده‌اید. بازی هم المان‌های ترس خوبی دارد و هم به حالت بقایش اهمیت زیادی می‌دهد. بنابراین اگر دنبال یک بازی ترسناک بقا محور هستید، The Forest می‌تواند یک گزینه خوب برایتان باشد.

1) Resident Evil

نسخه اول رزیدنت ایول که چندی پیش نسخه بازسازی آن برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد، هنوز هم از نظر تکنیکی یکی از بی‌نقص‌ترین بازی‌های ژانر بقا و وحشت است و آنقدر بخش بقایش عمق عجیبی دارد که قطعا مجبورید بارها و بارها در جریان مراحل آن بمیرید تا بالاخره متوجه شوید چطور باید از یک عمارت پر از زامبی، زنده بیرون آمد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*