فیس بوک به سهام یک تریلیون دلار بازار رسید


امید دلیری 8 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

فیس بوک به سهام یک تریلیون دلار بازار رسید. سهام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای اولین بار از یک تریلیون دلار عبور کرد. این اتفاق پس از رد دادخواستی در دادگاه فدرال صورت گرفت.

سهام این شبکه اجتماعی در پایان معاملات با رشد 4 درصدی به 355.64 دلار رسید. سهام این شرکت در بازار به بیش از 1 تریلیون دلار رسید. دادگاه فدرال ، درخواست فیس بوک برای رد دادخواست ضد انحصارسازی کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده را پذیرفت. به گفته قاضی ، شکایت FTC از نظر قانونی ناکافی بوده است. این شکاین مبنی بر این بوده که فیس بوک قدرت انحصاری خود را در بخش شبکه های اجتماعی از طریق روش های غیرقانونی حفظ می کند. در این حکم آمده است : FTC نتوانسته است حقایق کافی را به اثبات برساند تا بتواند همه ادعاهای خود را تأیید کند. این یعنی فیس بوک قدرت انحصاری در بازار خدمات شبکه های اجتماعی شخصی (PSN) را دارد.

این پرونده به سال 2020 برمی گردد.زمانی که FTC و دادستان های کل 48 ایالت ، پرونده های ضد انحصارسازی خود را علیه این غول شبکه های اجتماعی تشکیل دادند. از جمله شکایات اصلی این دادخواست ، رفتار ضد رقابتی مربوط به خرید خدمات رقیب ، به ویژه WhatsApp و Instagram بوده است. پرونده این ایالت ها روز دوشنبه در دادگاه منطقه ای منتفی شد. به گزارش CNET ، فیس بوک در میان شرکت های نخبه فناوری که سهام آن ها از مرز 1 تریلیون دلار عبور می کند ، قرار گرفته است. شرکت هایی مثل Alphabet ، آمازون ، اپل و مایکروسافت. اپل در آگوست سال 2020 ، اولین شرکت آمریکایی شد که 2 تریلیون دلار از سهام بازار را به دست آورد. مایکروسافت نیز هفته گذشته به همان نقطه عطف رسید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*