نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2


Matin 11 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

در این مدت بازی‌های بسیاری در سبک‌های مختلف عرضه شدند. سبک ترسناک بخشی بود که در این بازه زمانی به آن بی‌توجهی شده بود. حال بازی Little Nightmares 2 با عرضه و انتقادات و نمرات خوبی که کسب کرد، روحی تازه به این سبک دمید. نسخه دوم که ادامه نسخه اول است، عناصر بیشتری به سری بازی Little Nightmares اضافه کرده که قابل توجه هستند. این بازی را یک اثر هنری عجیب می‌نامم زیرا با تمام بازی‌های سبک ترسناک تفاوت بسیاری دارد.

صحنه‌های بی‌نظیر، عامل زیبایی این بازی

هدف اصلی Little Nightmares 2 را می‌توان تا حدی به رخ کشیدن توانایی هنری طراحان دانست. صحنه‌های این بازی بسیار عجیب و گاهی زننده هستند. هیولاهای این بازی به خودی خود ترسناک نیستند اما اعمال و صداهای آن‌ها بسیار عجیب است. این‌ها فاکتورهایی هستند که برای یک تجربه بازی ترسناک الزامی‌ هستند. چیزی که این Little Nightmares 2 را بیش از بازی‌های دیگر این سبک جذاب می‌کند، اینست که شما اصلاً نمی‌دانید پشت در با چه چیزی مواجه خواهید شد.

در این بازی دشمنان شما زامبی‌ها یا شیاطین نیستند. دشمنان شما موجوداتی هستند که به ظاهر انسان هستند اما بسیار عجیب هستند. توصیف دشمنان در این بازی به شدت دشوار است و شما باید حتماً آن را تجربه کنید تا بفهمید ماجرا از چه قرار است. پارادوکس این هیولاها با ظاهر نسبتاً عادی ولی اعمال عجیب چیزی است که Little Nightmares 2 را ترسناک می‌کند.

داستان بازی، مثل خود بازی عجیب

شما در Little Nightmares 2 در نقش مونو (Mono) بازی خواهید کرد. او که از خواب بر می‌خیزد، خود را روبروی دری می‌بیند. بعد از اتفاقاتی او کودکی به نام سیکس Six را نجات می‌دهد. این دو با یکدیگر در این شهر حرکت می‌کنند تا به جایی بدون خطر برسند. در این میان سیکس توسط مردی قد بلند ربوده می‌شود.

مونو تمام تلاش خود را می‌کند تا به برج اصلی برسد. برج اصلی جایی است که تلویزیون‌ها را که مرد قد بلند از آن خارج شده بود، کنترل می‌کند. این تلویزیون‌ها مردم معتاد به رسانه را هم کنترل می‌کند. افرادی که دیگر چهره‌ها و هویت خود را در اثر این اعتیاد از دست داده‌اند. بیشتر از نصف بازی تلاش مونو برای رسیدن به برج و نجات سیکس است. این بازی اصلاً انتهای شادی ندارد و پایان آن انسان را به فکر فرو خواهد برد

گیم‌پلی ساده و شاید کمی خسته کننده

گیم‌پلی Little Nightmares 2 به شدت ساده است. شما در بیشتر اوقات از سمت چپ به راست حرکت می‌کنید. شما از موانع گذشته و به سمت مقصد حرکت می‌کند. شرکت سازنده این بازی تمام تلاش خود را کرده تا از خسته کنندگی آن جلوگیری کند. از تلاش‌های آن می‌توان به بخش‌های همکاری با سیکس یا مقدار بسیار محدود اکشن اشاره کرد. اما می‌توان به راحتی تشخیص داد که تمرکز سازنده بیشتر روی داستان و صحنه‌ به جای گیم‌پلی است. در این بازی تعداد کمی هم پازل وجود دارد که بازی را در برخی مراحل بسیار جذاب می‌کند.

دلیل اینکه شاید خسته کننده بشود این است که چالش خاصی در  این بازی وجود ندارد. شاید در قسمت‌های اکشن به مشکل بخورید و یک مرحله را چند بار امتحان کنید تا از آن بگذرید. ولی بازی Little Nightmares 2 قطعاً بازی نیست که موقعیت شما را روی صندلی تغییر دهد. شما همانگونه که با آرامش بازی می‌کردید به بازی‌کردن ادامه خواهید داد.

کنترل‌های این بازی ناامید کننده‌ترین بخش نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2

شما به محض اینکه بازی را شروع کنید متوجه می‌شوید که تمرکز سازنده روی کنترل و گیم‌پلی نبوده‌است. کنترل Little Nightmares 2 به شدت ضعیف است. مخصوصاً برای این بازی که در جاهایی شما باید بدوید، ممکن است به علت این عملکرد ضعیف، دشمنان شما را بگیرند. یکی از بدترین بخش‌های نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 همین کنترل این بازی بود.

برخی مراحل نیاز به دقت بالا داشتند، حتی بدون اینکه دشمنی آنجا باشد اما کنترل کارکتر همچنان مشکل بود. نکته اینجاست که این موضوع شاید باعث شود بی‌دلیل یک مرحله که هیچ مورد خاصی هم ندارد، شما دوباره تکرار کند.

مشکل دیگر در این بازی عدم قابلیت تغییر دکمه‌ها است. شاید این عامل اگر شما با کنترلر بازی کنید اهمیت چندانی نداشته باشد اما وقتی بحث به موس و کیبورد باشد، بسیار مهم می‌شود.

کلاه‌های بامزه شما را ترغیب به گشت و گذار می‌کند

در این بازی در نقاط مختلف، کلاه‌هایی وجود دارد و به شما تا حدی قابلیت شخصی سازی می‌دهد. این کلاه‌ها به راحتی در دید و دسترس شما نیستند. شما با گشت و گذار در مراحل و مناطق مختلف این بازی می‌توانید کلاه‌ها را بیابید. به طور کلی شما آنچنان قابلیت شخصی سازی کارکتر خود را ندارید و این کلاه‌ها تنها مورد قابل تغییر هستند.

افکت‌های صوتی بازی Little Nightmares 2 تجربه آن را چندین برابر ترسناک‌تر می‌کند

شاید یکی از عواملی که باعث می‌شود Little Nightmares 2 ترسناک‌ بشود، افکت‌های صوتی این بازیست. این بازی موسیقی پس زمینه خاصی ندارد. در بسیاری از مراحل سکوت کاملاً حاکم است. در میان این سکوت ناگهان صداهایی که می‌آید، به راحتی ضربان قلب شما را بالا می‌برد.

تجربه این بازی را با هدفون به شما پیشنهاد می‌کنم زیرا تجربه این بازی را چندین برابر بهبود می‌بخشد. همینطور که صدا نقش مهمی در مراحل مختلف بازی به خصوص در حضور دشمنان دارد.

نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 شاید یکی از جالب‌ترین نقدهایی بود که تا به حال انجام دادم. این بازی در عین سادگی داستانی غنی و زیبا دارد. مشکلات Little Nightmares 2 کم هستند و شاید کمی آزار دهنده باشند اما این بازی ارزش امتحان کردن را دارد. صحنه‌های زیبا، گیم‌پلی جالب، افکت‌های صوتی و از همه مهم‌تر رابطه عجیب میان کارکترهای بازی عناصری هستند که این بازی را زیبا و متمایز می‌کنند.

اگر شما به دنبال یک بازی ترسناک و متفاوت هستید Little Nightmares 2 را به شما پیشنهاد می‌کنم. اگر از افرادی هستید که تا به حال بازی ترسناک تجربه نکرده‌اید و قصد امتحان این سبک را دارید، برای شروع این بازی بسیار عالی است. لازم به ذکر است که Little Nightmares 2 برای کنسول‌های نسل 9 و نسل 8 به همراه استیدیا و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*