اپل احتمالاً اولین تراشه 3 نانومتری نسل بعدی را در آیپد Pro سال 2022 ارائه می دهد


امید دلیری 13 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

اپل احتمالاً اولین تراشه 3 نانومتری نسل بعدی را در آیپد Pro سال 2022 ارائه می دهد. بر اساس گزارش جدید Nikkei Asia ، اپل سال آینده آیپدی را با پردازنده مبتنی بر تراشه 3 نانومتری نسل بعدی TSMC به بازار عرضه خواهد کرد.

فناوری جدید تراشه اپل

به گفته چندین منبع ، اپل و اینتل با استفاده از فناوری تولید 3 نانومتری TSMC ، در حال آزمایش طراحی تراشه های خود هستند. انتظار می رود تولید این تراشه در نیمه دوم سال آینده آغاز شود. منابع گفتند که آیپد اپل احتمالاً اولین دستگاه مجهز به این پردازنده ها خواهد بود. انتظار می رود نسل بعدی آیفون ها که سال آینده روانه بازار می شوند ، به دلایل برنامه ریزی ، از فناوری متوسط ​​4 نانومتری استفاده کنند. طبق گفته TSMC ، فناوری 3 نانومتری می تواند عملکرد پردازش را 10 تا 15 درصد در مقایسه با فناوری 5 نانومتری افزایش دهد. در حالی که مصرف برق را 25 تا 30 درصد کاهش می دهد.

اگر این گزارش دقیق باشد ، این دومین بار در سال های اخیر است که اپل قبل از استفاده از تراشه ی جدید در آیفون های پرچمدار ، فناوری جدید تراشه را در یک آیپد به بازار عرضه می کند. اپل از جدیدترین فناوری تراشه 5 نانومتری خود در آیپد Air فعلی که در سپتامبر عرضه شد ، استفاده کرد. این تبلت مجهز به تراشه 6 هسته ای A14 Bionic می باشد. اپل معمولاً از تراشه جدید خود قبل از رونمایی آن در آیفون ، در آیپد استفاده نمی کند. اما این اتفاق در سال 2020 به دلیل تأخیر در عرضه مدل های آیفون 12 رخ داد. آیفون 12 دارای همان تراشه A14 Bionic است.

آیپد Pro جدید که در ماه آوریل به بازار عرضه شد ، از تراشه قدرتمند M1 بهره می برد. تراشه M1 سال گذشته برای اولین بار در مک های مبتنی بر این تراشه به نمایش درآمد. تراشه ‌M1 بر اساس همان معماری 5 نانومتری سری آیفون 12 و آیپد Air ساخته شده است. اینکه آیا اپل تراشه 3 نانومتری نسل بعدی را در یک آیپد Air یا آیپد Pro منتشر کند ، مشخص نیست. هرچند به نظر می رسد این تراشه در مدل Pro استفاده شود . اپل به طور معمول هر 12 تا 18 ماه یک بار آیپد Pro را به روز می کند. به این ترتیب می توانیم در نیمه دوم سال 2022 شاهد نمایش  نسل بعدی این محصول باشیم.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*