مدل جدید نینتندو سوییچ با نمایشگر OLED معرفی شد


Matin 16 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

نینتندو امروز از یک مدل جدید نینتندو سوییچ رونمایی کرد. طبق اخبار این مدل جدید از یک صفحه نمایش 7 اینچی OLED با وضوح تصویر 720p برخوردار است. مدل جدید نینتندو سوییچ Nintendo Switch OLED نام دارد. بهبودهای این مدل از کنسول دستی نینتندو، بیشتر به نمایشگر مربوط می‌شوند.

نینتندو اعلام کرده است که این مدل جدید سوییچ، تنها در حالت اتصال به تلویزیون از وضوح تصویر 1080p پشتیبانی می‌کند و شایعات مبنی بر پشتیبانی از وضوح تصویر 4K در این مدل جدید به این ترتیب رد می‌شوند.

نینتندو این مدل کنسول خود را به چیپ گرافیکی شرکت انویدیا مجهز کرده است.

مدل جدید Nintendo Switch با نمایشگر 8 اینچی، با قیمت 350 دلار به بازار عرضه می‌شود. از این کنسول از تاریخ 8 اکتبر یعنی 16 مهر 1400 در فروشگاه‌ها در دسترس خریداران خواهد بود.

در کنار صفحه نمایش جدید، نینتندو سوییچ OLED از یک پایه تنظیم شونده برخوردار است که برای قرار دادن کنسول روی میز و بازی کردن تعبیه شده است. حافظه ذخیره داخلی آن از 32 گیگابایت به 64 گیگابایت ارتقا یافته است. یک داک اتصال مجهز به درگاه اترنت نیز به متعلقات کنسول اضافه شده است و پخش کننده صدا نیز بهبودهایی را تجربه کرده که به شما امکان صدای واضح‌تر در هنگام بازی به صورت کنسول دستی و روی میز را می‌دهد.

نینتندو تاکید کرده که هیچ ارتقای مهمی در بخش‌های پردازنده مرکزی (CPU) و حافظه (رم) این مدل صورت نگرفته است. مدل جدید Nintendo Switch دارای CPU جدید یا رم بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی سوییچ نیست.

نینتندو همچنین تاکید کرده است که باتری این دستگاه تا 9 ساعت شارژ خواهد داشت که مشابه مدل‌های قبلی است. همچنین این کنسول دستی اندکی درازتر از مدل‌های قبلی است و حدود 300 گرم هم وزن دارد که اندکی از مدل قبلی سنگین‌تر است.

مدل‌های قبلی جوی‌کان همگی با این کنسول دستی هماهنگی دارند و قابل استفاده هستند. همچنین تمام بازی‌های پیشین نینتندو سوییچ، با این مدل جدید سازگار هستند.

وجود یک مدل جدید از کنسول دستی Nintendo Switch از مدت‌ها پیش شایعه شده بود. با این حال، نینتندو تصمیم گرفت که آن را پس از نمایش خود در E3 2021 رونمایی کند.

تقریبا دو سال از معرفی کنسول تماما دستی نینتندو سوییچ با نام Nintendo Switch Lite می‌گذرد که نینتندو از OLED رونمایی می‌کند. مدل لایت قابلیت اتصال به تلویزیون را ندارد و اندازه‌ی کوچکتری هم دارد. این مدل در سپتامبر 2019 با قیمت 199 دلار عرضه شده بود.

کنسول دستی Nintendo Switch فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. این کنسول به مدت حدودا دو سال متمادی در بازار آمریکا پرفروش‌ترین کنسول بود. مجموع فروش این کنسول به 85 میلیون دستگاه می‌رسد. این رقم هر روز به 101 میلیون دستگاه فروش رفته از کنسول نینتندو وی (Wii) نزدیک می‌شود.

مدل جدید سوییچ احتمالا قادر خواهد بود فروش این کنسول را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ممکن است نینتندو سوییچ با پیشی گرفتن از نینتندو وی، به پرفروش‌ترین کنسول نینتندو تبدیل شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*