تهیه‌کننده انیمیشن Despicable Me به نینتندو پیوست


Matin 17 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

شرکت نینتندو می‌خواهد بیش‌ازپیش مشغول تلاش برای ارائه‌های اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی براساس مجموعه بازی‌های خود همچون ماریو شود.

بدون شک شرکت Illumination به‌عنوان یکی از استودیوهای فیلم‌سازی متمرکز روی انیمیشن‌های سینمایی، یک نام بسیار بزرگ دارد. سری انیمیشن Despicable Me، سری انیمیشن The Secret Life of Pets و سری انیمیشن Sing برخی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های انیمیشنی امروز هالیوود هستند و تازه آثار ایلومینیشن به آن‌ها محدود نمی‌شود. بالاخره ایلومینیشن جهان را با مینیون‌ها آشنا کرد. و همین به خوبی نشان می‌دهد که چه‌قدر در انجام کار خود مسلط به ‌ظر می‌رسد. حالا کریس ملداندری، مدیرعامل ایلومینیشن به شکل رسمی تبدیل به یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی نینتندو شده است. تا به شرکت ژاپنی برای اقتباس سینمایی و تلویزیونی از روی بازی‌ها کمک کند.

براساس صحبت‌های رسمی به‌نظر می‌رسد که بخش «محتواهای تصویری (سینمایی/تلویزیونی)» شرکت نینتندو زیر نظر ملداندری گسترش خواهد یافت. نینتندو در این راه از تجربه‌ی فراوان و دانش سینمایی این مدیر ۶۲ساله در جهان سرگرمی‌های سینمایی و تلویزیونی بهره می‌برد. مشاوره‌های او باعث می‌شوند که نینتندو با هوشمندی و جدیت بیشتر به ارائه‌ی اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از روی بازی‌های خود بپردازد. البته وی به‌صورت مستقیم مسئولیت اجرایی نخواهد داشت.  بیشتر در جایگاه راهنمایی‌کننده‌ی تیم‌های نینتندو از این نظر قرار می‌گیرد.

نینتندو در گزارش جدید خود تاکید کرد که می‌داند دیگر به‌تنهایی با تمرکز روی سخت‌افزار (کنسول و لوازم جانبی) و نرم‌افزار (بازی‌ها) ویدیوگیمی نمی‌تواند کسب‌وکار خود را گسترش دهد. باید به مدیوم‌های دیگر توجهی بیشتر داشته باشد. اما همواره تمرکز اصلی خود را روی خود صنعت/هنر بازی‌های ویدیویی نگه می‌دارد. در همین حین اقتباس‌ها را هم جلو می‌برد. گفته می‌شود که تهیه‌ کننده افسانه‌ای طی پنج سال اخیر مشغول همکاری با تیم پیش-تولید انیمیشن سوپر ماریو بوده است.

شیگرو میاموتو در کنار عروسک لوییجی

شیگرو میاموتو می‌گوید که دلیل اصلی استخدام ملداندری این بود که «نگرش نینتندو» را می‌فهمد. او می‌گوید در جهان ساخت فیلم‌ها و سریال‌های لایو-اکشن و انیمیشنی کمتر اشخاصی پیدا می‌شوند که واقعا چشم‌انداز نینتندو برای آثار اقتباسی مورد بحث را درک کنند. او می‌نویسد: «کریس [ملداندری] به‌معنی واقعی کلمه درک می‌کند که اصلا نینتندو چرا شخصیت‌ها و محتواهای خود را می‌سازد».

به عقیده‌ی او این محتواهای اقتباسی در آینده باعث می‌شوند که قدرت شرکت نینتندو در جهان افزایش یابد.

البته وی می‌داند که مسلط شدن بر ارائه‌ی فیلم، انیمیشن یا سریال آسان نخواهد بود. به همین خاطر حضور ملداندری در هیئت مدیره را بسیار مهم به شمار می‌آورد. این بازی‌ساز بزرگ و محبوب صحبت‌های خود را با تاکید روی شباهت‌ها و تفاوت‌های بازی‌سازی و فیلم‌سازی تکمیل کرد. «پروسه‌ی ساخت محتوای سینمایی/تلویزیونی و پروسه‌ی ساخت بازی‌های ویدیویی، در نحوه‌ی تفکر خلاقانه‌ی سازندگان با هم اشتراکاتی دارند. اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها به چشم می‌خورد. امروز خود صنعت فیلم‌سازی از لحاظ چگونگی رساندن محتوا به مخاطب در حال تجربه‌ی تغییرات قابل‌توجه است.

ما فکر می‌کنیم که دریافت نقطه‌نظرهای کریس به‌عنوان فردی حرفه‌ای با سال‌ها تجربه تهیه‌ کننده در هالیوود، کمک بزرگی برای نینتندو در آینده خواهد بود». حالا شرکت ژاپنی نینتندو دقیقا سه عضو خارجی در هیئت مدیره دارد. راستی کریس ملداندری اولین شخص آمریکایی است که قدم به هیئت مدیره‌ی نینتندو می‌گذارد.

باتوجه‌به اینکه نینتندو اعلام کرده است که بعد از انیمیشن ماریو به سراغ فیلم‌سازی از روی بازی‌های دیگر خود خواهد رفت. قطعا باید شاهد همکاری‌های پرتعداد و جدی بین تهیه‌ کننده شرکت ژاپنی و استودیوهای انیمیشن‌سازی ایلومینیشن باشیم. ایلومینیشن تحت مدیریت کریس ملداندری اکنون مراحل ساخت فیلم انیمیشنی Super Mario: The Movie را جلو می‌برد. تا آن را برای اکران در سال ۲۰۲۲ آماده کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*