رفع اشکال مهم Wi-Fi در پنجمین نسخه آزمایشی iOS 14.7


امید دلیری 19 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

رفع اشکال مهم Wi-Fi در پنجمین نسخه آزمایشی iOS 14.7. جدیدترین نسخه آزمایشی iOS 14.7 ، شامل رفع اشکال Wi-Fi است. این نسخه اشکال Wi-Fi مبنی بر از کار افتادن آن هنگام اتصال به SSID با نماد درصد ، برطرف می کند.

چندی پیش یک محقق حوزه امنیت به مشکل عجیبی برخورد. او نام Wi-Fi خود را %p%s%s%s%s%n انتخاب کرد. سپس در تلاش برای اتصال به Wi-Fi ، او کشف کرد که آیفون نمی تواند به آن متصل شود. همچنین بعداً متوجه شد که امکان اتصال آیفون او به Wi-Fi به صورت کامل غیرفعال شده است. اکنون به نظر می رسد این اشکال مهم در آخرین نسخه آزمایشی iOS برطرف شده است.

کانال Zollotech در یوتیوب ویدئویی را به اشتراک گذاشته که چند تغییر جدید در پنجمین نسخه آزمایشی iOS 14.7 را تشریح می کند. یکی از این تغییرات ، رفع اشکال Wi-Fi است. پیش از این ، اتصال آیفون یا آیپد به Wi-Fi که در نام SSID خود علامت درصد داشت ، امکان پذیر نبود. این اشکال در پنجمین نسخه آزمایشی iOS 14.7 و همچنین در جدیدترین نسخه آزمایشی iOS 15 رفع شده است.

با اتصال آیفون یا آیپد به Wi-Fi که در نامش علامت درصد باشد ،  Wi-Fi دستگاه کاملاً غیرفعال می شود. همچنین برخی از دستگاه ها نمی توانند دوباره به Wi-Fi متصل شوند. این اشکال مهم با ریست کارخانه ای دستگاه برطرف می شود. محققانی که این مشکلات را بررسی می کنند ، معتقدند که این مسئله مربوط به تجزیه ورودی است. به این دلیل که علامت درصد در ابتدا ممکن است توسط iOS به عنوان یک مشخص کننده قالب رشته تفسیر شود. یعنی کاراکتر های استفاده شده ممکن است یک متغیر یا یک دستور باشند نه یک متن ساده.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*