FTC تحقیقات در مورد قرارداد MGM و آمازون را آغاز کرد


امید دلیری 19 تیر 1400 2 دقیقه مطالعه
iOS 14

FTC تحقیقات در مورد قرارداد MGM و آمازون را آغاز کرد. کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده تحقیق در مورد خرید اخیر آمازون یعنی شرکت MGM را آغاز کرد. این اقدام نشان داد که سختی زیادی برای غول تجارت الکترونیکی در پیش است.

وبسایت The Information با استناد به منابع مطلع از این موضوع ، گزارش جدیدی ارائه کرده است. گزارشی مبنی بر این که FTC اکنون در حال بررسی معامله 8.45 میلیارد دلاری آمازون است. این معامله در ماه May اعلام شد. این بررسی و تحقیق می تواند شش ماه یا بیشتر به طول انجامد. آنطور که در گزارش اشاره شده ، به نظر نمی رسد که این معامله نگرانی های آشکاری در زمینه رقابتی داشته باشد. به گفته منابع ، FTC بر دامنه وسیع تری از رشد بازار آمازون و اینکه آیا این معامله شرایط را بدتر می کند ، متمرکز است.

آیا ادغام شرکت های بزرگ منتفی می شود ؟

در این گزارش آمده است که FTC به طور خاص ، در حال بررسی این معامله است. اینکه این معامله چگونه می تواند به طور غیرقانونی توانایی آمازون در بازاریابی کالاها و خدمات را گسترش داده باشد. این گزارش و خبر جدید ، زیاد دور از انتظار نبود. زیرا گزارش هایی در ماه ژوئن نشان داد که FTC و وزارت دادگستری تصمیم گرفته اند که FTC صلاحیت رسیدگی به خرید MGM توسط آمازون را داشته باشد. معمولاً وزارت دادگستری (DOJ) معاملات مربوط به رسانه را بررسی می کند. اما FTC سالهاست که در مورد آمازون تحقیق می کند.

بر اساس این گزارش ، سیستم رتبه بندی محصولات و ارتقاء محصولات شخص اول آمازون ، از محورهای بررسی در حال انجام است. این اقدام بعنوان بخشی از بسته پیشنهادی قانون كه برای مهار شركتهای قدرتمند فناوری طراحی شده است ، انجام می شود. گزارش شده است که دو تیم از FTC در حال انجام تحقیقات هستند. در این گزارش آمده است که بخش اجرای فناوری ، موضوع ضد انحصاری گسترده تری را در نظر گرفته است. در حالی که تیم Mergers III ، مسئول صنعت انرژی و تعداد دیگری از بخش ها ، در حال بررسی توافق نامه MGM هستند.

از کارکنان واحدهای دیگر نیز خواسته شده تا داوطلبانه در این بررسی شرکت داشته باشند. در مجموع ، این اقدامات نشان می دهد FTC آماده بررسی تهاجمی ادغام صنایع و شرکت های بزرگ است. اخیراً Lina Khan ، محقق حوزه ضد انحصارسازی به عنوان رئیس کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده منصوب شده است. بنابراین این اقدامات دور از ذهن نبوده و جای تعجب نخواهد داشت.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*