اولین واکنش به فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی در جشنواره کن ۲۰۲۱


Matin 22 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی و نویسندگی اصغر فرهادی در جشنواره کن 2021 برای اولین بار به نمایش درمی‌آید. تا اولین اکران این فیلم زمان زیادی نمانده، اما همین حالا هم منتقدان به این فیلم واکنش نشان داده‌اند. فیلم قهرمان اصغر فرهادی امروز در جریان جشنواره فیلم کن 2021 در سال نمایش گرند لومیر به روی پرده خواهد رفت.

اصغر فرهادی و عوامل فیلم قهرمان به فرانسه و جشنواره فیلم کن سفر کرده‌اند. فیلم قهرمان، به گفته «شارلوت پاوارد» بازگشتی درخشان به ایران برای این کارگردان و نویسنده بین‌المللی است. فرهادی فیلم قبلی خود یعنی «فروشنده» را نیز به جشنواره کن برده بود و البته دست پر برگشت.

در آستانه اکران فیلم قهرمان در جشنواره کن 2021، شارلوت پاوارد نظراتی را در مورد این فیلم در یادداشتی منتشر کرد. به گزارش گیم‌نیوز به نقل از سینمادیلی، او در این یادداشت نوشته: «با قهرمان، فرهادی بازگشتی درخشان به ایران داشته. در ادامه حضور گذشته و فروشنده این چهارمین حضور فرهادی در جشنواره کن است. و شاهد بازگشت او به ژانر تریلر روانشناسه هستیم.»

این منتقد در ادامه نوشته است:

در حالی که فرهادی در فیلم قبلی‌اش سه نقش اصلی داشت، قهرمان در فیلم جدید فرهادی رحیم با بازی امیر جدیدی است که به خاطر بدهی در زندان است. در حالی که رحیم در مرخصی است زنی که دوستش دارد و باور به بی‌گناهی اش دارد او را قانع می‌کند که قرضش را با پولی که آن زن پیدا کرده، بپردازد. این تصمیم عواقبی برای شخصیت اصلی دارد که او را به قهرمان بدل می‌کند.

آن‌چه تا کنون از این فیلم فهمیده‌ایم نشان از شباهت پلات فیلم به کارهای قبلی فرهادی و دغدغه اصلی‌اش یعنی آبرو دارد.

پاوارد در ادامه نوشته است:

خالق جدایی نادر از سیمین مثل همیشه درام‌های اجتماعی‌اش را طوری در هم می‌پیچد. که ماهیت بسیار پیچیده سیستمی اجرایی‌ای را آشکار می‌کند که در آن مردم به شدت درگیر فرایند پرپیچ و خم ارائه شواهد و مدارک می‌شوند. در این جامعه بسته و کنترل‌گر کوچکترین جزئیاتی کافیست تا قهرمان به رسوای شهر بدل شود و بالعکس.

وی همچنین ادامه داده است:

این فیلمساز ایرانی بازتابی واقع‌گرایانه حول محور شکاف‌های جامعه ایرانی می‌سازد. او فیلم را با ژرف‌نگاری‌های بسیار پر می‌کند چون حقیقت این است که اینجا همه چیز قابل مذاکره است. مثل تمام فیلم‌هایش فرهادی شخصیت‌هایش را تا آخرین حد جلو می‌برد. مرد جوانی پر از امید که فکر می‌کند همه چیز درست پیش خواهد رفت. که متوجه بحران‌های ناشی از توجه رسانه‌ها به خود می‌شود.

و در آخر اضافه کرده است:

در «قهرمان»، فرهادی بار دیگر دخترش سارینا فرهادی را در نقش نازنین انتخاب کرده که قبلا در جدایی ایفای نقش کرده است. فیلم در شیراز فیلمبرداری شده، پایتخت تاریخی امپراتوری پارس در جنوب ایران و یکی از مراکز فرهنگی و هنری ایران.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*