خاموش کردن کامل ایکس باکس سری اس و ایکس چگونه است؟


Matin 22 تیر 1400 10 دقیقه مطالعه
iOS 14

کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس به طور معمول دارای Instant-On هستند. به این معنا شما با خاموش کردن Xbox به حالت استندبای می‌روید. اما حال ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به طور کامل کنسول خود را خاموش کنید.

حالت Instant-On در ایکس باکس سری اس و ایکس چیست؟

حالت Instant-On یا روشن شدن سریع حالتی است که کنسول را به سرعت روشن می‌کند. این حالت این کار را با قرار دادن سیستم در وضعیت مصرف کم انرژی انجام می‌دهد. این قابلیت برای کارهایی مثل استریم بازی‌های ایکس باکس روی گوشی‌ها موبایل لازم است. علاوه بر آن، این قابلیت به دو کنسول Xbox سری اس و ایکس اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و آپدیت‌ها را به صورت اتوماتیک دانلود کند.

البته حالت Instant-On باعث می‌شود که مصرف برق این دو کنسول بیشتر شود.  همین باعث می‌شود که قبض برق شما گران‌تر شده و مایکروسافت به محیط زیست بیشتر آسیب بزند.

اما خاموش کردن ایکس باکس از طریق تنظیمات سیستم چگونه است؟

برای اینکه کنسول خود را به طور کامل خاموش کنید باید به تنظیمات سیستم بروید. برای اینکار به صفحه خانه رفته و آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید. این آیکون تنظیمات را باز می‌کند.

اگر شما این مورد را پیدا نکردید دکمه Xbox را روی کنترلر خود یک بار فشار دهید.  اینکار Xbox sidebar را باز می‌کند. وقتی Sidebar باز شد، دکمه RB را فشار داده تا به آخرین دسته برسید. با این حرکت شا به بخش Profile & System خواهید رفت. در این بخش به پایین رفته و قسمت تنظیمات را انتخاب کنید.

خاموش کردن ایکس باکس سری اس و ایکس

در Xbox سری ایک و اس به قسمت General در تنظیمات بروید. بخش Power Mode & Startup را انتخاب کرده تا به خاموش کردن کامل دسترسی پیدا کنید. برای خاموش کردن کامل ایکس باکس سری ایکس و اس گزینه Full Shutdown را در بخش Power Mode & Startup انتخاب کنید.

شما سپس پیامی را می‌بینید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید کاملاً کنسول خود را خاموش کنید یا نه.  اگر شما تمایل به این کار دارید، گزینه Shut Down را انتخاب کنید.

چگونه کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس را با دکمه پاور خاموش کنیم؟

اگر شما نتوانستید از طریق تنظیمات این دو کنسول این کار را انجام دهید، یک راه دیگر برای خاموش کردن آن وجود دارد. شما می‌توانید دکمه پاور کنسول را برای 10 ثانیه نگه داشته تا به طور کامل کنسول خاموش شود. دکمه پاور دکمه‌ای به شکل لوگو ایکس باکس در جلوی دستگاه است.

خاموش کردن کامل ایکس باکس سری اس و ایکس

از آنجایی که اینکار در اصل حالت Force shutdown است پس زمانی از آن استفاده کنید که مشکلی با صفحه یا کنترلر خود دارید. معمولاً بهتر است برای محافظت از اطلاعات، از داخل نرم افزار کنسول خود را خاموش کنید.

چگونه تنظیمات Power را در ایکس باکس سری اس و ایکس تغییر دهیم؟

اگر شما می‌خواهید در تنظیمات Power کنسول خود تغییر ایجاد کنید یا Instant-On را خاموش کنید باید به بخش تنظیمات بروید. در تنظیمات ایکس باکس به بخش جنرال بروید. سپس بخش Power Mode & Startup را انتخاب کنید. در بخش Power Mode & Startup منویی که به پایین می‌آید را انتخاب کرده و گزینه Power Mode را کلیک کنید.

در قسمت Power Mode شما می‌توانید گزینه Energy-Saving را انتخاب کنید. با اینکار شما انرژی مصرفی Xbox خود را کاهش می‌دهید. پس زمانی که شما این گزینه را انتخاب کنید، کنسول شما کاملاً خاموش خواهد شد.

خاموش کردن ایکس باکس سری اس و ایکس
خاموش کردن ایکس باکس سری اس و ایکس

با انتخاب گزینه Energy-Saving دکمه ایکس باکس را روی کنترلر چند ثانیه نگه دارید. با اینکار بخش What Do You Want To Do باز می‌شود. pop-up. در اینجا شما می‌توانید گزینه Turn Off Console را انتخاب کرده تا کاملاً آن را خاموش کنید.

دقت کنید که اگر Instant-On روشن باشد دقیقاً همان گزینه Turn Off Console کنسول را به حالت استند بای قرار می‌دهد. برای اینکه این گزینه کاملاً کنسول شما را خاموش کند شما باید حالت Energy-Saving را روشن کنید.

حال که کنسول شما خاموش است اگر خواستید دوباره بازی کنید، دکمه ایکس باکس را روی کنترلر شده و به بازی بازگردید. از بازی خود لذت ببرید!

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*