۱۰ بازی برتر جهان باز داستانی که باید آن‌ها را تجربه کنید


Matin 24 تیر 1400 15 دقیقه مطالعه
iOS 14

گشت و گذار در یک دنیا پر از موجودات اسرار آمیز همواره لذت بخش است.  اما در لیست 10 بازی‌ برتر جهان باز داستانی ما به یک سری از موارد می‌پردازیم که داستان خوبی هم دارند.

بازی‌های جهان باز بیشتر به خاطر محیط و آزادی عملی که به بازیکن می‌دهند شناخته می‌شوند. از همان بازی‌های قدیمی مثل Legend of Zelda گرفته تا همین اساسینز کریدهای اخیر، این بازی‌ها ماجراجویی را در یک دنیای جالب و مهیج پیشنهاد کردند. اما یکی از عناصری که باعث می‌شود شما علاقه بیشتری به محیط داشته باشید، داستانی است که ارائه می‌دهند.

دنیای بازی‌های ویدئویی نسل به نسل پیشرفت می‌کند. سازندگان در هر نسل تلاش می‌کنند تا مرزهای بازی را شکسته و بیشتر جلو بروند.  با پیشرفت تکنولوژی شرکت‌ها توانستند دنیاهای واقعی‌تری بسازند. همین عامل باعث شد که تلاش آن‌ها در زمینه داستانی پیشرفت زیادی داشته باشد. حال با 10 بازی برتر جهان باز داستانی آشنا شوید، که یکی از بهترین تجربه‌ها را برای گیمرها ساختند.

Cyberpunk 2077

هرچه که دوست دارید در مورد وضعیت سایبرپانک در هنگام عرضه بگویید. ولی هیچ چیز وجود ندارد که جاه طلبی پشت سایبرپانک را پنهان کند.  این جاه طلبی بیشتر از همه‌جا در داستان این بازی نشان داده می‌شود. در دنیای ناعادلانه‌ای که با دنیای حال ما آنچنان که به نظر می‌رسد تفاوت ندارد.

از لحظه‌ای که شما V را بسازید، در دنیای سایبرپانک و داستان آن رها خواهید شد. داستانی که پر از هوش مصنوعی، Ripperdocs، میزان زیادی آلودگی و فساد در شهری است که توسط رئیس‌های شرکت‌ها اداره می‌شود.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Fallout 3

بتسدا برای اولین بار در همین بازی بود اجازه ساخت بازی‌ در دنیای Fallout را از Interplay خرید. طرفداران کار بتسدا روی سری بازی The Elder Scrolls همواره منتظر بودند که این ناشر چگونه این بازی نقش آفرینی را زنده می‌کند. پس آن‌ها بازی Fallout 3 را ساختند.

اما هیچکس انتظار نداشت که Fallout 3 تا این حد پیشگامانه باشد. به جرئت می‌توان این بازی را یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیست بهترین بازی جهان باز داستانی دانست. این بازی جدید باعث شد تا کلاً سری بازی فال اوت با بُعد جدیدی برود. همینطور اینکه باعث شد داستان به شدت عمیق‌تر شود. با وجود اینکه زیرسازی داستان توسط فال اوت 1 و 2 انجام شده بود.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Marvel’s Spider-Man

تارزن نیویورکی دوست داشتنی ما تا زمان عرضه اسپایدرمن سال 2018، بازی کم نداشته است.  اما به راحتی می‌توان بازی اسپایدرمن سال 2018 را بهترین بازی مرد عنکبوتی ساخته شده نام برد.

این بازی نه تنها باعث می‌شود شما احساس کنید که مرد عنکبوتی هستید، بلکه شما را جای خود پیتر پارکر می‌گذارد. زمانی که او تقلا می‌کند تا تعادل را میان مسئولیت مرد عنکبوتی بودن و زندگی عادی‌اش پیدا کند. مخصوصاً اینکه زندگی معمولی او در حال فروپاشی است.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Grand Theft Auto V

در لیست 10 بازی برتر جهان باز داستانی، GTA جایگاه خاصی دارد. این بازی در اصل در سال 2013 برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. نوابغ راکستاری بازی ساختند که گیمر را با کارهایی که می‌توانست انجام دهد بمباران می‌کند.

برای اولین بار در کل سری بازی GTA شما می‌توانید 3 کارکتر را کنترل کنید. هرکدام از این کارکترها داستان مخصوص خود را دارند. اگر شما در خوب بودن این بازی شک دارید به موفقیت آن طی این سال‌ها توجه کنید. مخصوصاً اینکه بازی GTA بعد از دو نسل کنسول همچنان قرار است روی کنسول‌های نسل 9 عرضه شود.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Horizon Zero Dawn

دقیق از زمانی که Horizon Zero Dawn معرفی شده اکثر افراد بسیار به فضای آن علاقه‌مند شدند. زمانی که انسان‌ها به عقب بازگشته و به سبک انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند. با اینحال آن‌ها توسط رباط‌های دایناسور گونه شکار می‌شوند.

چیزی که این بازی را دیگران جدا می‌کرد، ماجراجویی Aloy در خرابه‌های شهرها بود. افراد می‌توانستند در این شهرها بگردند و رمز و رازهای آن‌ها را کشف کنند.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Batman: Arkham City

قهرمان شنل‌پوش سیاه بار دیگر یک بازگشت بسیار زیبا داشت. او تمام تلاش خود را کرد تا در بازی Batman: Arkham City شهر گاتهام را دوباره به نظم بازگرداند. از بازی Arkham City به عنوان یکی از بهترین بازی‌های قهرمانی یاد شده است.

می‌توان گفت که این بازی تقریباً هرچیزی که در نسخه اول خوب بود را استفاده کرده و آن را گسترده‌تر کرده است. همینطور اینکه با حضور دنیای گسترده باعث شد تا تجربه داستان زیبای آن به شدت بهبود پیدا کند. بازی Batman: Arkham Asylum به نوبه خود انقلابی بود. ولی این دنباله آن Arkham City بود که کل سری بازی را به یک سطح بالاتر منتقل کرد.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

The Elder Scrolls V: Skyrim

در لیست 10 بازی برتر جهان باز داستانی یکی از قدیمی‌ترین بازی‌ها سری بازی Elder Scrolls است. این سری بازی با دنیای گسترده‌ای که دارند باعث می‌شوند تا افراد در آن گم شوند.  در سال 2011 پنجمین بازی اصلی از این فرنچایز منتشر شد و به اندازه همان قبلی‌ها تحسین شد.

اما از یک جایی به بعد Skyrim تبدیل به یک جوک شد. به دلیل اینکه تقریباً روی هر دستگاهی که توانایی اجرای آن را داشت وارد شد. اما این بازی حتی در حال حاضر هم بسیار لذت بخش است. اکثر آن هم به دلیل دنیای بسیار غنی و داستان و تاریخ زیباست.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Metal Gear Solid V: Phantom Pain

سری بازی متال گیر از همان ابتدا به خاطر حالت سینمایی که داشتند معروف بودند. اولین بازی این سری در سال 1998 روی کنسول پلی استیشن منتشر شد. اما پنجمین بازی اصلی از این سری که برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شد، هیدئو کوجیما راه جدیدی را امتحان کرد. او سعی کرد تا سبک اکشن خود را با یک دنیای گسترده مخلوط کند.

اما این دنیای بزرگ هیچ تأثیر منفی روی داستان این بازی نداشت. متال گیر سالید 5 به اندازه هرچیزی که کوجیما روی آن کار کرده داستان زیبا و گیرایی دارد.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

The Witcher 3: Wild Hunt

یکی از نقات قوت سری بازی ویچر این بود که بر اساس کتاب بودند. همین باعث شد تا نسبت به رقبا یک پله بالاتر باشد. اما حتی با وجود این نکته، نمی‌توان داستان سرایی بی‌نظیر نویسندگان سی‌دی پراجکت رد را دست کم گرفت.

اما از 3 بازی منتشر شده از ویچر سومی بود که جایگاه خاصی داشت. داستان بازی ویچر 3 بسیار زیبا بود. اما داستان‌های جزئی که در گوشه و کنار بازی پیدا می‌شدند، اگر از خود داستان اصلی بهتر نبودند بسیار زیبا بودند.

10 بازی برتر جهان باز داستانی

Red Dead Redemption 2

اما می‌رسیم به آخرین بازی لیست 10 بازی برتر جهان باز داستانی، بازی Red Dead Redemption 2. حتی تا الان RDR اصلی به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود. پس زمانی که Red Dead Redemption 2 معرفی شد همه فکر می‌کردند که آیا می‌تواند انتظارات را جبران کند یا نه.

خب اینطور که به نظر می‌آید توانست انتظارات را جبران کند. مخصوصاً بحث داستانی که حتی از نسخه اصلی هم بهتر بود. از برخی از بازی‌ها به دلیل اینکه سعی می‌کنند مانند هالیوود باشند انتقاد می‌شود.  اما وقتی داستان به خوبی Red Ded Redemption 2 باشد حقیقتاً انتقاد جایی ندارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*