فروش جهانی تلفن های هوشمند شیائومی از اپل عبور کرد


امید دلیری 26 تیر 1400 3 دقیقه مطالعه
iOS 14

فروش جهانی تلفن های هوشمند شیائومی از اپل عبور کرد. شرکت تحقیقاتی Canalys به تازگی آمار جدیدی از فروش جهانی شرکت های ارائه دهنده موبایل منتشر کرده است. بر اساس این آمار ، این  شرکت چینی توانسته جایگاه دوم را در فروش جهانی تلفن های هوشمند کسب کند.

این یک رشد بسیار خیره کننده برای شیائومی است. مقدار فروش این شرکت در سه ماهه گذشته نسبت به سال گذشته ، 83 درصد افزایش یافته است. این شرکت همچنین 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. این افزایش سهم باعث شده که شیائومی در سطح جهانی در رتبه 2 قرار بگیرد. اکنون این شرکت با سامسونگ از نظر سهم بازار جهانی ، اختلاف اندکی پیدا کرده است. سهم بازار جهانی سامسونگ 19 درصد می باشد. سهم اپل بعد از آن که رشد خوبی که داشت ، کاهش یافته و با 14 درصد در رده سوم قرار دارد .

رشد خیره کننده ی شیائومی

Oppo و Vivo تولیدکنندگان چینی دیگر ، هرکدام 10 درصد از سهام بازار جهانی را در اختیار دارند. این مقدار از سهم باعث شده که این شرکت ها در جمع 5 شرکت برتر قرار گیرند. نکته جالب ، نبودن Huawei در بین شرکت های برتر می باشد. این یک افت بسیار به حساب می آید. دلیل اصلی این افت ، قرار داشتن این شرکت در لیست سیاه می باشد. در واقع این شرکت از حضور در بازارهای ایالات متحده منع شده است. علاوه بر این ، دسترسی این شرکت به محصولات موبایل ایالات متحده ، از جمله Google’s Android و اپلیکیشن های مختلف دیگر قطع شده است. وبسایت Canalys قیمت گذاری تهاجمی را عامل بزرگی در موفقیت شیائومی عنوان می کند. خصوصاً نسبت به قیمت های پیشنهادی سامسونگ و اپل.

Ben Stanton مدیر تحقیقات شرکت تحلیلگر Canalys ، بیانیه ای منتشر کرده است. او در این بیانیه گفته : شیائومی اکنون با ابتکاراتی مانند ادغام شرکا و مدیریت دقیق تر سهام قدیمی تر در بازار آزاد ، مدل کسب و کار خود را از رقیب به مقام فعلی تبدیل کرده است. هنوز هم تا حد زیادی به سمت بازار انبوه متمایل است. اما در مقایسه با سامسونگ و اپل ، متوسط ​​قیمت فروش آن به ترتیب حدود 40 و 75 درصد ارزان تر است. بنابراین یکی از اولویت های اصلی برای این شرکت در سال جاری ، رشد فروش گوشی های پیشرفته آن مانند Mi 11 Ultra است.

شیائومی مطمئناً در ایالات متحده ، از محبوبیت خیلی زیادی برخوردار نیست. اما در سال های اخیر موفقیت خاصی در آمریکای لاتین ، آفریقا و اروپای غربی پیدا کرده است. به نظر می رسد این شرکت چینی هنوز بازارهای زیادی برای ادامه گسترش خود داشته باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*