سیستم بقا در بازی Chernobylite حاصل سفرهای تحقیقاتی به چرنوبیل است


Matin 26 تیر 1400 7 دقیقه مطالعه
iOS 14

برای ساخت بازی Chernobylite که یک بازی در سبک وحشت بقا (Survival Horror) است، سفرهای تحقیقاتی به چرنوبیل انجام شده است. Chernobylite یک بازی نقش آفرینی وحشت بقا است. این بازی به Stalker شباهت داشته و در شهر چرنوبیل جریان دارد.

توسعه‌دهنده این بازی The Farm 51 بوده و توسط کمپانی All! In Games منتشر خواهد شد. در این بازی بیشتر به قسمت بقا در حادثه چرنوبیل پرداخته شده است.

کارگردان این بازی توضیح می‌دهد: «جستجو در منطقه پر از خطراتی همچون تشعشعات رادیو اکتیویته و دشمنانی است که شما را دنبال می‌کنند. همچنین اتفاقات فراطبیعی و تخیلی مربوط به یک ماده به نام Chernobylite در بازی رقم می‌خورد. البته اینها کافی نیستند.»

در کنار خطراتی که در لحظه کشنده اند، چیزهایی نیز وجود دارند که به مرور زمان کشنده هستند.
به عنوان مثال کمبود غذا، کم شدن انگیزه و مشکلات روحی.

در بازی Chernobylite شما باید تیمی بسازید که هرکدام از اعضای آن توانایی‌های مفیدی دارند. اما علاوه بر تجهیزات و خوراکی اعضا، باید حواستان به شرایط روحی آن‌ها نیز باشد.

یکی از کارگردان‌های بازی، Wojciech Pazdur، دلیل استفاده از سیستم‌های ساخت و ساز (crafting) و بقا (survival) به صورت ترکیبی را بیان کرده است. او می‌گوید:

ایده این سبک را توسعه‌دهندگان بازی که به منطقه چرنوبیل سفر کرده بودند ارائه کرده‌اند. آن‌ها فضا را به صورت سه بعدی اسکن کردند تا در بازی از این اسکن‌ها به صورت رفرنس استفاده شود. اقلام الکترونیکی که در چرنوبیل پخش شده، یکی از مواردی است که در بازی می‌توان با آنها چیزهای جدید ساخت.

محقق اعزام شده اعلام کرده: «ما تانک‌های شیمیایی واقعی آنجا پیدا کردیم. البته فلزهای باطله زیادی هم آنجا پیدا کردیم که از آن‌ها در بازی استفاده خواهد شد.»

بازی Chernobylite هم اکنون به صورت Early Access (دسترسی زودهنگام)  قابل استفاده است. اما نسخه کامل این بازی در فروشگاه‌های استیم، GOG و اپیک گیمز در 28 جولای (6 مرداد) موجود خواهد شد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*